Interviu cu Nicole Mather, creatoarea brandului de Haute Parfumerie House of Sillage

Interviu cu Nicole Mather, creatoarea brandului de Haute Parfumerie House of Sillage

Creațiile luxuriante și pline de opulență marca House of Sillage sunt acum disponibile și în România, exclusiv în parfumeriile Elysée. Am avut ocazia să vorbesc cu creatoarea brandului, Nicole Mather, despre cum s-a născut House of Sillage și toate mecanismele care stau la baza procesului de creare al parfumurilor sale. Mi-a povestit despre parcursul ei în această industrie, despre amintirile care au inspirat-o și despre lucrurile care au motivat-o să meargă mai departe. Nicole s-a născut la Sibiu, în România, și s-a mutat împreună cu familia ei în Statele Unite la o vârstă fragedă, goniți de cruzimea dictaturii comuniste. Învățată să lucreze din greu pentru a-și atinge obiectivele și a avea succes în viață, Nicole a studiat în domeniul afacerilor și a lucrat apoi pentru societăți renumite precum Smith Barney, UBS și Goldman Sachs. Cum a ajuns de acolo în lumea intricată a parfumurilor? Ne spune chiar ea.

De unde vine pasiunea ta pentru parfum?

Pasiunea mea pentru parfum s-a născut când eram copilă. Toate fetițele îmbracă hainele mamei lor, încalță pantofii lor și tot ce au, iar unul dintre lucrurile mamei pe care adoram să le port era parfumul ei. Mama a purtat  Dior toată viața ei, Dior Essence era parfumul ei. Așa că am crescut cu acest parfum, îl purta zilnic și cred că pentru că purta acest parfum și purta machiaj și toate aceste lucruri, eram și eu o fată foarte feminină și iubeam parfumul, iubeam hainele, iar de acolo a venit totul. Cred că am realizat acest lucru abia mai târziu, când am mai crescut. După ce am făcut ce credeam că trebuie să fac, finanțe, am realizat că trebuie să fac ceea ce îmi place cu adevărat. Iar parfumul a fost întotdeauna ceva minunat pentru mine, la început nu realizezi cu adevărat că este o formă atât de frumoasă de artă, pentru că lucrezi cu aceste uleiuri care provin de peste tot din lume. Iar să fii capabil să combini diferite note într-o manieră atât de complexă este un lucru incredibil. Așa că am început să studiez parfumurile și m-am îndrăgostit și mai tare de această lume.

Fiindcă tot ai menționat-o pe mama ta, i-ai dedicat vreunul din parfumurile tale?

Am vrut, însă nu am făcut-o încă. De ce? Pentru că chiar și atunci când am început să creez aceste parfumuri ea încă purta parfumul ei, așa că m-am gândit „Ei bine, cred nu voi putea crea nimic pentru tine”. Dar apoi a început să poarte parfumurile din linia masculină, HoS N.003, uneori poartă HoS N.002, iar acum îl poartă pe cel mai recent HoS N.004, care în opinia mea nu seamănă deloc cu cel Dior. Am realizat că nici măcar nu aș ști ce să fac pentru ea, pentru că este într-o zonă total diferită decât credeam. Dior Essence are la bază lăcrămioara și am fost surprinsă că nu mai este atașată de ea și că a trecut într-o zonă mult mai masculină cu note de mosc. Eu cred că parfumul pe care îl alegi trebuie să fie ca dragostea la prima vedere, și cred că aș forța-o să poarte ceva ce nu i-ar plăcea cu adevărat să poarte. De aceea nu am creat nimic pentru ea, însă întotdeauna mi-am dorit.

Cu siguranță ai întâmpinat o mulțime de obstacole pe parcurs, ce te-a motivat să mergi mai departe?

Mi-a fost foarte greu, pentru că nu lucram cu nimeni, eram eu singură. Era greu și pentru că aveam copii mici și toată lumea mă făcea să mă simt foarte egoistă în legătură cu ceea ce voiam să fac. Părinții mei erau de părere că eram egoistă, primeam acest feedback de peste tot, nu doar din exterior, ci chiar și din interior și din cadrul familiei. Așa că a trebuit să nu le dau atenție și să trec peste aceste lucruri, să merg mai departe și să îmi îndeplinesc visul. Acum sunt fericiți pentru mine și sunt mândri, dar nu a fost așa de la început. A fost foarte, foarte greu, și cred că m-am folosit foarte mult de latura mea spirituală. M-am rugat mult și am căutat îndrumare de la Dumnezeu. Am cunoscut foarte mulți oameni pe care i-am admirat și mi-au fost mentori. M-a ajutat foarte mult să am acești mentori și acești oameni pe care îi admiram, pentru că este reconfortant să știi că și alții au muncit din greu pentru a ajunge acolo unde sunt.

Care a fost persoana pe care ai admirat-o cel mai mult și ți-a oferit cel mai mult sprijin?

Cred că persoana pe care am admirat-o și care m-a susținut are legătură cu mama mea, pentru că ea purta parfumul Dior. În timp ce studiam acest brand, am aflat că există o femeie pe nume Pamela Baxter care era CEO la Dior în acea perioadă. Pamela și-a făcut timp și s-a întâlnit cu mine într-o zi, iar acea întâlnire pentru mine a schimbat totul. A fost motivul pentru care am mers mai departe, pentru că o admiram și mă gândeam, „Wow, iată o femeie foarte puternică care este CEO și vine din această industrie a parfumurilor și a depășit toate obstacolele”. A muncit foarte mult, a călătorit foarte mult și avea și ea copii, așa că m-am gândit, „Dacă ea a putut face asta, și eu pot”.

Te implici personal în crearea parfumurilor? Cum alegi ingredientele, care sunt extractele tale preferate?

Da, semnătura mea în orice parfum este vanilia. Este preferata mea. Vanilia miroase atât de diferit în diferitele ei forme și în funcție proveniența ei. În al doilea rând, pentru că nu sunt parfumier și nu am acest background de cunoștințe, eu creez designul. Îmi este greu să comunic cu toți parfumierii cu care lucrez… ei creează ceva ce uneori descriu sub forma unei culori sau a unei picturi sau chiar a unei note. Pentru mine, este greu de înțeles. Așa că am decis să le descriu inspirația mea pentru fiecare parfum și ce îmi doresc să creez, iar acesta ei pornesc de acolo. Apoi stăm și discutăm și revizuim totul, așa creăm fiecare parfum.

Care a fost inspirația ta pentru a crea parfumurile House of Sillage?

De exemplu, dacă luăm parfumul Benevolence, este despre perioada când eram mică și îmi era frică să dorm singură. Mama mea obișnuia să îmi spună „Îngerii sunt aici să te protejeze”, așa că am această viziune a îngerilor care erau alături de mine, în special pentru că am crescut într-un mediu foarte spiritual. Sunt la origini româncă ortodoxă, iar noi credem în îngeri și sfinți, iar acesta este motivul pentru care am pus îngeri pe capac. Cât despre procesul de creație al parfumului, am lucrat cu un parfumier, iar el a folosit esența de portocală din Sudul Franței, o portocală mediteraneană foarte caldă, care te învăluie și îți conferă acea senzație de confort. De acolo mi-am luat inspirația.

În colecția ta există și alte parfumuri care au fost create pornind de la astfel de amintiri?

Toate sunt așa, de exemplu, Cherry Garden. Deși nu există un ulei esențial de cireșe, combinația mai multor note a creat acest parfum de cireșe din Cherry Garden. Când eram mică, unul dintre cele mai memorabile momente ale copilăriei mele a fost pe vremea când părinții mei nu erau foarte înstăriți, și deși trăiam în Statele Unite, păstram obiceiurile noastre românești. Am crescut în acest fel și obișnuiam să mergem la cules de cireșe. Era distractiv pentru mine, culegeam cireșe și bineînțeles că le mâncam pe majoritatea dintre ele și nu mai ajungeau acasă, mâncam până ne umpleam burțile. Ne plimbam apoi prin grădinile cu cireși printre flori și fluturași, iar această imagine pe care am păstrat-o este dovada că cele mai dragi amintiri sunt cele mai simple. Așa că am descris această amintire parfumierului, iar el a încercat să creeze acel parfum de cireașă.

Pentru că parfumurile tale vin în sticluțe cu adevărat speciale, vreau să te întreb, de unde îți iei inspirația pentru a le crea?

A început totul de la designul primei sticle. Când mă gândeam la cum ar trebui să arate sticluța, fiica mea avea doar șase ani și mi-a spus că vrea să mă ajute. Mi s-a părut minunat și am întrebat-o ce fel de parfumuri și-ar dori. Desigur că mi-a răspuns că își dorește parfumuri drăguțe și distractive cum ar fi unul de căpșuni. Am întrebat-o apoi cum și-ar dori să arate sticla, iar ea mi-a răspuns: ca o brioșă. În America, brioșele sunt acel lucru pe care îl primești de ziua ta de naștere și te entuziasmezi, sunt acel lucru simbolic strâns legat de stilul de viață american. Așa că am fost de acord. Apoi a început să își creeze propriile ei idei și m-am gândit, „Hei, tu te distrezi mult mai mult jucându-te acolo decât mine, încercând să creez acest design complicat”. Așa că am luat ideea ei cu brioșele și am început de acolo, iar apoi mi-am dat seama că acel tip de design al capacului îmi oferă posibilități nelimitate de a lucra cu el.

Care este parfumul tău preferat din propria colecție, atât din punct de vedere al capacului, cât și al notelor și extractelor?

Este ca și cum fiecare dintre ele este un copil, așa că îmi vine foarte greu să spun că am un preferat în ceea ce privește capacul. Cred că Tiara a fost primul pe care l-am creat, iar inspirația mea a fost ideea că există o prințesă în fiecare femeie. Pentru designul său m-am inspirat din momentul în care Prințul William s-a logodit cu Kate Middleton. Inelul a fost al Prințesei Diana, iar de acolo am luat safirele albastre și diamantele pe care le poți vedea pe capacul Tiara. Apoi, fiecare parfum care a urmat a avut propria sa viață. Toate sunt preferatele mele și le port tot timpul. Însă trebuie să recunosc că cel pe care îl port cel mai mult este Passion de l’Amour. Atunci când lansez unul nou, îl port pe acela pentru o perioadă, însă întotdeauna îmi place să mă întorc la celelalte, pentru că toate alcătuiesc o familie.

Care este cel mai vândut parfum al casei House of Sillage?

Din toate parfumurile noastre, cel mai bine vândut este Passion de L’Amour. Cel de-al doilea este un parfum pentru bărbați, iar al treilea este Dignified. Este o nebunie, bărbații adoră linia noastră de parfumuri masculine și nu m-aș fi gândit că, în această industrie, bărbaților le pasă atât de mult. Am fost și eu foarte surprinsă să aflu care sunt cele mai bine vândute parfumuri ale noastre, nu le putem păstra prea mult timp pe stoc pentru că se vând imediat.

Foto: PR

Cezara Palade
palade.cezara@gmail.com