Somnul de frumuseţe – tot ce trebuie să ştii

Dacă încă mai ai îndoieli, îţi spunem răspicat – este cea mai simplă şi sigură metodă de înfrumuseţare. Avem detalii.

Profită de procesul natural de regenerare a organismului. În timpul somnului, datorită hormonilor de creştere eliberaţi, fibrele de colagen şi elastină sunt stimulate, iar celulele sunt determinate să se regenereze în ritm accelerat. Studiile au demonstrat că nivelul hormonilor din organism poate fluctua în momentul în care somnul este agitat, iar aceste fluctuaţii au fost corelate cu apriţia acneei şi cu deshidratarea pielii. Cearcănele, pe de altă parte, sunt specifice persoanelor care au fost private de orele necesare de odihnă şi sunt cauzate de schimbările de la nivelul circulaţiei. Când organismul se luptă cu efectele oboselii, sângele este direcţionat către principalele organe interne. Rezultatul? Aspectul palid al feţei şi accentuarea cearcănelor.

Aşadar, calitatea somnului este mai importantă decât cantitatea. Iată câteva sfaturi practice care te vor ajuta să îmbunătăţeşti calitatea orelor tale de odihnă:

  • Încearcă să te culci şi să te trezeşti la aceeaşi oră.
  • Evită să tragi un pui de somn în timpul zilei; apelează mai degrabă la o tehnică de relaxare.
  • Încearcă să nu te enervezi dacă nu reuşeşti să adormi.
  • Fă mişcare cel puţin jumătate de oră în fiecare zi dar, în acelaşi timp, evită exerciţiile alerte seara.
  • Ai grijă ca temperatura din dormitor să fie moderată şi lasă aerul proaspăt să circule (nu este musai să laşi o fereastră deschisă, este suficient să deschizi uşa dormitorului).
  • Evită cafeaua.
  • Plante precum valeriana, teiul şi floarea pasiunii sunt remedii cunoscute pentru insomnie.
  • Probabil ai auzit despre mitul alcoolului. Adevărul este însă că… cei care consumă alcool pot adormi repede, dar somnul lor este agitat. Aceştia se trezesc de mai multe ori pe noapte şi nu acumulează orele necesare de somn.

Ştiai că:
66% dintre oameni dorm în mod regulat între 6,5 şi 8,5 ore pe noapte.
16% dintre oameni pot dormi mai mult, iar 18% mai puţin de 6 ore şi jumătate.

Bogdan Galca
bogdan.galca@ringier.ro