Cum se folosesc uleiurile esenţiale?

Ai auzit, cu siguranţă, despre eficienţa acestor uleiuri în lupta cu stresul zilnic şi cu tot felul de afecţiuni. Dar ştii cum poţi să le foloseşti?

Ai auzit, cu siguranţă, despre eficienţa acestor uleiuri în lupta cu stresul zilnic şi cu tot felul de afecţiuni. Dar ştii cum poţi să le foloseşti? Îţi spunem care sunt cele mai practice modalităţi, care îţi pot transforma casa într-un veritabil Spa. Ia notiţe:

În cadă – umple cuva de baie cu apă caldă (în timpul iernii) sau călduţă (în timpul verii), după care adaugă 10-15 picături de ulei esenţial. Ei bine, acum nu îţi mai rămâne decât să te cufunzi în starea de bine!

Un vas de ceramică poate părea demodat, dar acesta păstrează intactă eleganţa ritualului. Întregul proces poate avea un rezultat foarte elegant dacă, pe lângă cele şapte sau opt picături de ulei esenţial, mai adaugi apă de trandafiri şi câteva petale de flori.

În cabina de duş, dacă apa are o presiune suficient de mare şi dacă îţi vei picura un strop de ulei aromatic chiar lângă picioare, te poţi bucura de un hidromasaj veritabil, care îţi va stimula circulaţia şi simţurile.  

Cum alegi uleiul potrivit?
Da, ştim, poate fi intimidantă varietatea uleiurilor esenţiale, mai ales că fiecare în parte poate avea efecte diferite asupra simţurilor. Cel mai bine este să alegi în funcţie de rezultatul dorit: 

Pentru revigorare încercă bergamota, camfor, scorţişoara, menta, rozmarinul sau extractele din citrice. Acestea îţi vor reactiva simţurile şi vor stimula circulaţia sângelui în timp ce îţi vor îmbunătăţi capacitatea de concentrare. Noi spunem că sunt minunate pentru un început în forţă al dimineţilor din timpul săptămânii.

Un strop de linişte poţi obţine cu extractele de iasomie, lavandă, muşeţel, lemn de santal sau ylang-ylang.

Pentru dureri şi disconfort poţi încerca levănţica (luptă eficient cu migrenele şi cu tensiunea arterială ridicată) sau esenţele din lemn de santal (cunoscut pentru atenuarea  sindromului premenstrual).