3 trucuri pentru a alege un parfum nou, fără regrete

3 trucuri pentru a alege un parfum nou, fără regrete

Ți s-a întâmplat vreodată să miroși un parfum în magazin, să îl cumperi, iar apoi să îți dai seama că de fapt nu îți place? După ce ai purtat aroma respectivă pentru mai mult de 15 minute, îți vei da seama că nu mai miroase la fel. Ce este de făcut în acest caz? Îți dezvăluim trei trucuri pentru a alege un parfum nou, pe care să nu regreți că l-ai cumpărat.

Unul dintre cele mai costisitoare produse din poșeta unei femei este, de multe ori, parfumul. Adesea nu ne limităm la unul singur, ci ne place să folosim miresme diferite în funcție de ocazie sau de starea de spirit. De aceea, este foarte important procesul de a alege un nou parfum. Am cules trei trucuri care te vor ajuta să faci o decizie potrivită, pe care să nu o regreți la următoarea pulverizare.

3 trucuri pentru a alege un parfum nou

Cumpărarea unui nou parfum nu este o alegere ușoară și nu întotdeauna dragostea la prima pulverizare se păstrează pe întreaga zi. Formula începe să evolueze odată cu trecerea timpului, așa că s-ar putea să ai o surpriză neplăcută la final. Pentru că știm cât de important este să nu irosești banii pe un produs pe care nu îl vei mai folosi niciodată, te ajutăm să eviți o astfel de situație.

În primul rând, învață limbajul parfumierilor

Dacă nu ești o adevărată pasionată de parfumuri (ori un beauty editor care trebuie să scrie despre ele), probabil că nu ești familiarizată cu limbajul parfumierilor. Așadar, ce înseamnă notele de vârf, de mijloc și de bază? Pe înțelesul tuturor, notele de vârf sunt cele mai intense pe care le resimți la prima pulverizare. Notele de vârf se împrăștie după primele 15 minute, și fac loc notelor de mijloc. Acestea din urmă pot rezista ore întregi, însă nu pe tot parcursul zilei. La final vei fi rămas cu notele de bază, cele mai rezistente din componența parfumului.

Ce ai de învățat din asta? Dacă vrei să îți dai seama dacă ți-ar plăcea (cu adevărat) un parfum, primul pas este să verifici notele. Dacă notele de vârf sunt pe placul tău, însă cele de mijloc și de bază nu te încântă deloc, s-ar putea să ai o surpriză neplăcută la aproximativ 20 de minute după ce ai pulverizat parfumul pe piele.

Apoi, când îl testezi, acordă-i timp și spațiu

Un alt truc în alegerea unui parfum potrivit este să îi acorzi timp și spațiu atunci când îl testezi, altfel îți vei crea o impresie greșită. Prin asta vrem să spunem că dacă ești într-un magazin de beauty și ai pulverizat poțiunea pe un tester, nu îl adulmeca imediat. Mai întâi, ieși din magazin pentru a nu confunda aromele parfumului testat de tine cu cele ale altor produse folosite de cliente. „Niciodată să nu miroși un parfum la raft. Mirosul din magazin poate fi covârșitor”, spune parfumierul parizian Mathilde Laurent, potrivit Marie Claire. Când simți pentru prima oară aroma parfumului testat, vei vrea să te afli într-un mediu fără alte mirosuri.

Observă cum vă înțelegeți pe termen lung

Primele 30 de minute nu sunt suficiente pentru a-ți da seama dacă chiar îți place un parfum. Gândește-te la tot procesul ca la o relație cu un partener nou: dacă nu vă înțelegeți bine atunci când petreceți mult timp împreună, mai bine o lăsați baltă. Și parfumul este o alegere de termen lung, căci plănuiești să îl porți toată ziua, nu-i așa? Cel mai bun sfat al parfumierului este să iei testerele cu tine în buzunar și să-ți vezi de treabă. La finalul zilei, câștigător este cel care a reușit să te mențină interesată chiar și când au pierit notele de mijloc.

După ce produsul tău a trecut toate aceste teste, ai un ultim lucru de făcut. Este foarte important să afli cum interacționează cu ph-ul pielii tale. Mergi înapoi la magazin și pulverizează-l pe încheietură, gât sau interiorul cotului. Ai grijă să nu îl masezi pentru a intra mai repede în piele, altfel vei încălzi formula și îi vei deranja reacția chimică, modificându-i mirosul. Dacă după 30 de minute formula a rămas încă preferata ta, este clar: merită să o iei acasă.

Foto: Shutterstock

Cezara Palade
palade.cezara@gmail.com