Top 6 cei mai urmăriți antrenori din lume

Programe echilibrate, sfaturi de nutriție personalizate, transformări spectaculoase… Cu milioane de fani, noii antrenori din mediul digital sunt în fruntea cursei către obținerea unui corp perfect. Îți prezentăm câteva dintre metodele de antrenament ale acestora .

Să fie oare sesiunile de antrenament prezentate prin filtrele Instagramului noile săli de sport? Un lucru este cert: noile staruri ale fitnessului din mediul digital au argumente incontestabile de partea lor. Mult mai ieftine (sau chiar gratuite), rapide (aproximativ 30 de minute pe zi), accesibile oriunde și oricând, metodele lor de antrenamente bifează toate exigențele. Bazându-se în totalitate pe rețelele de socializare, antrenorii 2.0, urmași ai antrenorilor americani din anii 80, cu ale lor casete VHS de aerobic, reușesc să revoluționeze moda antrenamentelor fizice și să o aducă într-o nouă dimensiune. Filmulețe comentate, liste de cumpărături pentru fiecare săptămână și încurajări zilnice: ei le folosesc pe toate pentru a spori interactivitatea și numărul celor care îi urmăresc. „Aceste formule răspund unor probleme actuale”, confirmă Pascale Brousse, fondatoarea Trendsourcing, o agenție care monitorizează tendințe.

În primul rând, aceste antrenoare reușesc să le ofere „clientelor” senzația de apropiere, de altfel, extrem de motivantă (și asta chiar dacă se află la sute de kilometri distanță și se adresează într-o altă limbă, de obicei engleza). Apoi, ele împărtășesc detalii din rutina lor zilnică și oferă răspunsuri în timp real. Și să nu uităm: programele lor de antrenament se bazează pe un principiu foarte eficient: cel al provocării. „Atunci când se înregistrează“, spune Pascale, „clientele intră într-o comunitate activă, în care membrele se monitorizează reciproc. Așa că după ce încep antrenamentele și după ce postează prima fotografie, devine foarte dificil să abandoneze.“ Adaugă acestei premize și o serie de poze spectaculoase de tipul înainte și după postate de niște necunoscute (îmbrăcate, desigur, în lenjerie) care au urmat programul timp de câteva săptămâni iar motivația este din ce în ce mai puternică. „Acele fotografii, în care celor care și-au transformat corpurile nu li se vede fața și care sunt de cele mai multe ori acompaniate de niște explicații minore, nu reușesc să ne lămurească asupra tuturor eforturile depuse pentru a obține acele rezultate“, spune Pascale Brousse. În același timp însă, văzându-le, apare un soi de tentație de a face parte din această comunitate.

Dacă vrei să te duci direct la țintă și să o alegi pe cea care ți se potrivește, iată alegerile noastre.

Feel good guru: Madeleine Shaw

Screen Shot 2016-03-21 at 16.20.57

Site: Madeleineshaw.com
Aplicație: Glow guides
Instagram: @madeleine_shaw_
Publicul: Femeile care se simt bine în teniși și nu își doresc să atingă, cu orice preț, o siluetă șablon.
Antrenoarea: Această englezoaică a început să studieze nutriția chiar de la vârsta de 18 ani, pentru a lupta cu propriile probleme de alimentație. Adeptă a regimului Paleo și fană declarată a antrenamentelor Yoga, Madeleine a scris o carte despre alimentație sănătoasă, Get The Glow, care a devenit un adevărat hit.
Metoda: O aplicație care oferă un program cu o durată de opt săptămâni și care cuprinde meniuri zilnice, yoga, sesiuni de meditație, cât și sesiuni de fitness de câte 45 de minute, de patru ori pe săptămână. Costul: 65,50 euro.
Avantaje: Madeleine a găsit acel echilibru între antrenamentele fizice și trucurile pentru o stare de bine la nivel mental și a pus la punct o metodă motivantă și lipsită de presiune, o aplicație distractivă și clară. În plus, e genul de antrenoare pe care ți-ai dori-o și pe post de amică.
Dezavantaje: Încă le mai căutăm… Ah, ar fi bine să cunoști limba engleză ca să te bucuri de acest program.

Un adevărat bootcamp cu rezultate vizibile: Kayla Itsines

Screen Shot 2016-04-04 at 1.20.57 PM copy

Site: Kaylaitsines.com
Aplicație: Sweat with Kayla
Instagram: @kayla_itsines

Publicul:
Persoanele care își doresc să vadă cu adevărat o diferență și care nu le este frică să depună efort.
Antrenoarea:
Cu patru milioane de fani, Kayla este un adevărat star în lumea „fitstagrammerilor“. Australianca de 23 de ani se poate lăuda cu o siluetă fără cusur și cu un program de antrenament draconic. Semnătura ei: poze uimitoare înainte și după și o comunitate hiperactivă.
Metoda: Timp de 12 săptămâni, ghidul Bikini Body oferă sesiuni de câte 30 sau 45 de minute pe zi, care presupun antrenamente cardio și de rezistență. De asemenea, metoda Kaylei oferă și sugestii de meniuri alimentare extrem de echilibrate. Toate aceste lucruri sunt disponibile prin intermediul unui ebook (78,50 euro) sau a unei aplicații (45,50 euro).
Avantaje: Aplicația este ușor de navigat și, în plus, poți monitoriza cu succes progresul și efortul depus.
Dezavantaje: Antrenamentele sunt dure. Foarte dure!

O abordare realistă: Valérie Orsoni

Screen Shot 2016-03-21 at 16.39.26

Site: Lebodychallenge.lebootcamp.com
Instagram: @valerieorsoni

Publicul:
Această metodă se adresează femeilor care își doresc să beneficieze de cunoștințele unei antrenoare experimentate, familiarizată cu problemele femeilor „normale“.
Antrenoarea:
Cunoscută deja pentru programul ei de slăbit, Valérie Orsoni, franțuzoaică stabilită în Statele Unite, antrenează deopotrivă staruri și oameni obișnuiți.
Metoda: Un program unic de fitness, cu o durată de 12 săptămâni, cu ședințe zilnice ce combină exerciții cardio și pentru tonifierea mușchilor. Durata acestor ședințe poate fi ajustată, variind între 10 minute și o oră și jumătate.
Avantaje: Ședințele de antrenamente au fost create astfel încât să fie eficiente și variate și să preîntâmpine plictiseala.
Dezavantaje: Programul, în special partea cardio, nu este chiar cel mai ușor de parcurs. Sfatul nostru este să scoți la imprimantă întregul program, pentru a-l putea reciti și consulta de câte ori vei avea nevoie.

Pilates și filmulețe de antrenament 100% gratuite: Cassey Ho

Screen Shot 2016-03-21 at 16.46.18

Site: Blogilates.com
Aplicație: Blogilates
Instagram: @blogilates
Publicul: Femeile care sunt pasionate de Pilates, care nu vor să urmeze un program strict sau își doresc ca acesta să fie gratuit.
Antrenoarea: Autoare de cărți, DVD-uri și creatoare de accesorii sportive, această profesoară de Pilates din Statele Unite produce filmulețe pentru YouTube, reușind să înregistreze chiar și 13 milioane de vizualizări.
Metoda: Nu vei urma un program fix de antrenamente. Cassey produce filmulețe scurte de Pop Pilates, o metodă dinamică de Pilates, potrivită celor care sunt în căutarea unor rezultate care pot fi atinse cu ajutorul unor exerciții zilnice organizate pe parcursul a patru săptămâni.
Avantaje: Un volum impresionant de antrenamente, produs la standarde înalte, sfaturi practice, care mai sunt și gratuite. Ah, nu lipsesc nici sfaturile despre alimentație și nici rețetele sănătoase.
Dezavantaje: Antrenoarea, foarte insistentă uneori, ar putea fi agasantă pentru unele persoane (sau motivantă pentru altele).

Yoga și motivație din plin: Rachel Brathen

Screen Shot 2016-03-21 at 16.54.33

Site: Blogilates.com
Canal: Oneoeight.tv
Instagram: @yoga_girl
Publicul: Fanele de yoga, cele care nu caută performanța, ci au nevoie de un univers estetic pentru a fi motivate.
Antrenoarea: Rachel, antrenoare suedeză de yoga, a lăsat totul în urmă pentru a locui împreună cu iubitul ei surfer și câinii lui pe o insula din Caraibe. Rachel călătorește în lumea întreagă și ține cursuri de yoga, care au devenit extrem de populare.
Metoda: Nimic nu este stabilit dinainte! Rachel a creat, cu ajutorul unei comunități de experți, o platformă online de wellness, care deține zeci de filmulețe despre yoga. Durata, nivelul de dificultate și tema acestora variază. În plus, Rachel oferă și sfaturi despre nutriție, meditație și multe altele. Aproape totul este gratuit.
Avantaje: Poze spectaculoase, conținut divers și un discurs sincer.
Dezavantaje: Cele care au nevoie de disciplină sau se așteaptă la rezultate radicale vor fi dezamăgite. Această metodă îți promite o stare de bine pozitivă, nu pierderea a cinci kilograme în 10 zile!

Ședințe scurte și intense: Tanya Poppett

Screen Shot 2016-03-21 at 17.06.33

Site: Tanyapoppett.com
Aplicație: Train with Tanya
Instagram: @achieving_balance
Publicul: Adeptele antrenamentelor combinate care presupun ședințe de efort intens, combinate cu intervale scurte de recuperare.
Antrenoarea: Tanya ține cursuri de sport la Sydney și are un blog pe care vei găsi și o mulțime de rețete sănătoase.
Metoda: O aplicație practică și necostisitoare, care alternează antrenamente cardio și câte trei antrenamente combinate, de câte 15 minute, pe săptămână. Ai și varianta de a-ți alege antrenamentele de care ai nevoie sau cele preferate din gama de tutoriale disponibile.
Avantaje: Simplitatea programului, rapiditatea antrenamentelor și spiritul de competiție.
Dezavantaje: Ședințe de antrenament scurte, dar epuizante: acesta este principiul pe care se bazează programul Tanyei.

De Alice Elia; traducere și adaptare de Natalia Muntean; foto: Steve Brahms

Abonează-te la newsletter