Ieftine și ușor de inclus în orice dietă: 5 alimente care îți diminuează apetitul, pentru o cură de slăbire mai ușoară

Cele mai multe dintre noi cunoaștem bine stresul și problemele cauzate de nevoia de a slăbi sau de a ține greutatea sub control. Chiar și femeile cu o greutate normală se confruntă cu situații în care își doresc să scape de câteva kilograme, fie pentru a încăpea în haine mai vechi și dragi, fie pentru a arăta mai bine în costumul de baie sau la o ocazie anume. De asemenea, menținerea greutății la un anumit nivel cere și ea eforturi. Indiferent ce obiective ai în legătură cu greutatea ta sau cu regimul alimentar, aceste 5 alimente reprezintă soluții ieftine și ușor compatibile cu diverse regimuri alimentare, diminuându-ți senzația de foame.

  1. Semințele de in

Un aliment ușor de inclus în orice regim alimentar, în salate, smoothie-uri sau în compoziția aluaturilor, întregi sau măcinate, acestea pot face minuni pentru sănătatea ta. Ele conțin multe vitamine și minerale, acizi grași Omega 3, antioxidanți puternici, cum ar fi lignanii, și sunt foarte bogate în fibre, solubile și insolubile.  

Printre beneficiile semințelor de in se numără scăderea colesterolului, reglarea nivelului de zahăr din sânge, prevenirea și lupta împotriva cancerului (în special în cazul cancerului de sân și de colon), ameliorarea constipației, reglarea tranzitului intestinal, tratamentul diabetului, creșterea imunității și reducerea inflamațiilor. Nu în ultimul rând, acestea contribuie semnificativ la reducerea apetitului.  

Dacă mănânci semințele de in cu 30 de minute înainte de mese, sațietatea se va instala mai rapid și va dura o perioadă mai lungă de timp. Astfel vei putea mânca mai puțin decât de obicei  fără să simți foame.

  1. Piperul Cayenne

Se pare că o jumătate de linguriță de piper Cayenne adăugat în mâncare la o masa e suficientă pentru a crește numărul de calorii consumate și a reduce pofta de mâncare, iar efectul acesta este chiar mai puternic la persoanele care nu îl consumau înainte în mod obișnuit. Cu alte cuvinte, un simplu condiment adăugat în oală poate schimba modul în care corpul tău procesează mâncarea respectivă.

Dacă nu îți place mâncarea picantă sau nu ești obișnuită cu ea, nu îți face probleme. Corpul se adaptează la senzația de iuțeală pe măsură ce se obișnuiește cu ea, iar pragul de percepție a ei evoluează în timp. Cu cât eviți condimentele iuți, cu atât vei percepe mai puternic o cantitate mică de piper, și viceversa.

  1. Scorțișoara

Un alt condiment minune care ar merita consumat cât mai des este scorțișoara. În tradiția noastră culinară, scorțișoara este unul din mirosurile pe care le asociem automat cu Crăciunul. Acesta este însă unul din cazurile în care ar fi o idee foarte bună să uiți de tradiție și să incluzi scorțișoara în alimentația ta zilnică. De ce? Motivele sunt multe.

Scorțișoara este bogată în mangan, fier, calciu și fibre și a fost folosită încă din Evul Mediu pentru tratarea diareei, indigestiilor și balonării. Ea contribuie la scăderea nivelului zahărului din sânge, dar și a colesterolului nesănătos, fiind foarte utilă pentru cardiaci, diabetici și persoane predispuse la diabet.

Scorțișoara influențează metabolizarea zahărului în corp, previne depunerea de grăsimi și întârzie procesul de trecere a mâncării ingerate din stomac în intestine. În consecință, senzația de sațietate persistă mai mult timp și vei simți nevoia să mănânci mai puțin decât înainte.

Cel mai simplu mod în care o poți include în meniul tău zilnic este să o adaugi în cana de ceai, în cea de cafea, sau în bolul cu iaurt și cereale de la micul dejun. Conform studiilor științifice, cantitatea minimă de scorțișoară care trebuie consumată zilnic pentru a resimți efecte este de 3 grame.

  1. Ciocolata neagră

Nu orice dietă înseamnă renunțarea la ciocolată, cel puțin atâta timp cât ai grijă cum o consumi și dacă te orientezi spre ciocolata neagră. Aceasta conține mult mai puțin lapte și adaos de zahăr în comparație cu ciocolata obișnuită. În schimb, are mai multe grăsimi sănătoase, acizi grași monosaturați, care încetinesc ritmul de absorbție al zahărului în organism. Pe lângă acest lucru, gustul dulce amărui te face să mănânci mai puțină ciocolată decât în cazul celei obișnuite.

De fapt, ciocolata neagră te face mănânci mai puțină mâncare dulce, sărată și grasă, în general. Însă, atenție: vorbim aici despre aceea care conține peste 70% cacao, și ar trebui să te limitezi la o singură bucată dintr-o tabletă.    

  1. Migdalele

Migdalele sunt o sursă bogată de antioxidanți, vitamina E și magneziu. Ele reduc colesterolul și pofta de mâncare, astfel încât consumul zilnic a doar 43 de grame de migdale ca snacks poate fi de mare ajutor atât într-o cură de slăbire, cât și pentru menținerea greutății.

Pe deasupra, ele mai sunt utile în prevenirea bolilor de inimă și a atacurilor vasculare, susțin activitatea intelectuală datorită riboflavinei și L-carnitinei, mențin sănătatea pielii, dinților și oaselor, cresc capacitatea organismului de a absorbi nutrienți, reduc inflamarea și previn cancerul. Evită însă alunele prăjite și procesate, fiindcă acestea pot cauza probleme.   

Desigur, dacă vrei ca aceste alimente să te ajute cu adevărat, cheia succesului este să faci un obicei din consumul lor zilnic. Dacă nu le adaugi în meniul tău decât ocazional, nici nu ai avea cum să le observi efectele. Tu ai încercat vreodată vreunul dintre ele? Care ți-ar plăcea cel mai mult?  

 

Sursa foto: Shutterstock