Dietă, care dietă? Cum pierzi kilograme, fără stres

Există un plan cu care poţi să pierzi toate kilogramele nedorite. Şi care funcţionează, fără să te supună unei diete stricte. Inventată de doctorul Yoni Freedhoff, această „non-dietă“ a dat rezultate pentru 81% dintre pacienţii lui – şi da, le-a permis să mănânce ca nişte persoane obişnuite. 

Cine spune „Abia aştept să-mi încep dieta“? Nimeni! De fapt, cred că „dietă“ e probabil cel mai puţin atrăgător cuvânt din toate limbile pământului. Însă doctorul Yoni Freedhoff, asistent universitar la catedra de medicina familiei la University of Ottawa şi autorul cărţii The Diet Fix, a inventat o non-dietă, care nu presupune nici o restricţie alimentară, însă are ca rezultat o scădere lentă, dar stabilă, în greutate. Strategiile sale, pe care le veţi urmări pe paginile următoare, au funcţionat pentru mai bine de 81% dintre pacienţii săi (peste 1 000 de persoane). „Am fost învăţaţi că pierderea în greutate trebuie să fie rapidă şi dramatică“, spune doctorul Freedhoff. „Însă, din experienţa mea, când acest obiectiv nu este atins, femeile tind să se învinovăţească pe ele, şi nu dieta.“ Vă sună familiar? Dacă da, încercaţi să urmaţi acest plan, un set de reguli simple de alimentaţie şi de mişcare, care vă pot ajuta să pierdeţi jumătate de kilogram pe săptămână şi să nu îl mai puneţi înapoi. Şi da, vă permite să vă distraţi la maximum în vacanţă.

Noile tale reguli alimentare

Nu te înfometa! Un stomac niciodată satisfăcut este ca un prieten răutăcios care te bagă mereu în belea. „Foamea influenţează mult modul în care percepi tu cantitatea de mâncare de care ai nevoie ca să te simţi sătulă“, explică doctorul Freedhoff. „Şi te păcăleşte să faci nişte alegeri pe care în mod normal nu le-ai face.“ Controlează-ţi apetitul cu trei mese pe zi (plus două snackuri) – şi asta chiar dacă ţi se pare că de fapt nu îţi este foame. Şi, neapărat, mănâncă ceva la micul dejun! „Dacă nu mănânci ceva dimineaţă, la cel mult o oră după ce te-ai trezit, vei avea tendinţa să mănânci mult mai mult seara“, spune doctorul Freedhoff.

Notează-ţi ceea ce mănânci. Fără presiune şi fără să te judeci pentru alegerile făcute. Studiile arată că oamenii care ţin un jurnal alimentar slăbesc de două ori mai mult decât cei care nu îşi notează ce mănâncă într-o zi. Aşa că doctorul Freedhoff a „prescris“ pacienţilor săi (şi şi-a urmat şi el propriul sfat) să ţină un jurnal al meselor lor. Aşadar, notează-ţi ce şi cât mănânci în timp real, dar lasă număratul caloriilor pentru finalul zilei, astfel încât să nu devii obsedată de cum se înclină balanţa. Şi, mai ales, notează-ţi şi indicatorul care măsoară „gradul de dificultate al zilei“ (pe o scală de la 1 la 10): acesta va contoriza de fapt cât de mult te-ai luptat cu foamea şi cu poftele. „Dacă reuşeşti să îţi atingi obiectivul în ceea ce priveşte caloriile consumate, însă gradul de dificultate al zilei urcă la 9, atunci înseamnă că ceea ce ai mâncat nu a fost ceea ce îţi trebuia“, spune doctorul. Ai grijă să îţi modifici meniul în următoarea zi şi să vezi dacă îţi va fi mai uşor să lupţi cu foamea şi poftele.

Ai grijă la ceea ce bei. „Pe eticheta băuturilor, în general, nu este menţionat numărul caloriilor pe care le conţin, deci este dificil să estimezi câte trebuie să treci în jurnal, la sfârşitul zilei“, spune doctorul Freedhoff. Cum reuşeşte el să-i convingă pe pacienţii lui să acumuleze mai puţine calorii din cocktailuri şi alte băuturi? Simplu: „dacă e să bei ceva, cumpără ceva de calitate. Şi scump. Aşa vei bea mai puţin, însă te vei bucura cu adevărat de acel vin minunat. Şi savurează experienţa: bea un pahar, cât să guşti din licoarea extraordinară“, accentuează el. „Şi mai ales nu uita: vinul roşu conţine de aproape două ori mai multe calorii decât un suc accidulat.“

Curăţă bucătăria. „Sălile de sport sunt minunate, dar bucătăria e locul unde poţi să pierzi cu adevărat câteva kilograme“, spune doctorul Freedhoff. „Curăţând-o! Da, până sclipeşte de curăţenie. Şi aşa vei fi mult mai tentată s-o foloseşti aşa cum trebuie!“ Odată ce ai făcut bucătăria lună, scapă de toate acele mâncăruri nesănătoase stocate în debara, în frigider sau congelator. Apoi propune-ţi să încerci câte o reţetă nouă în fiecare săptămână. „Să găteşti înseamnă să evoluezi“, spune Freedhoff. „Poţi să începi cu o simplă omletă. Apoi, cât ai zice peşte, o să ştii să găteşti o mulţime de reţete delicioase şi mai ales sănătoase.“

Mănâncă proteine la fiecare masă. „Nu cred că există vreun lucru care să potolească foamea mai repede ca proteinele“, spune doctorul Freedhoff. Proteinele menţin nivelul zahărului din sânge la cote normale, astfel încât să n-ai parte de crize care încep cu „Mi-e foame. Dă-mi ceva de mâncare, acum!“. Însă doar o friptură la cină nu e suficientă. „Şi nu e ca şi când am avea vreun deficit de proteine. E vorba de distribuirea egală a proteinelor pe parcursul întregii zile. Aşadar, fiecare masă ar trebui să conţină măcar 20 de grame de proteine – gândiţi-vă la o cană cu linte sau la o bucată de carne de mărimea unei palme.“

Uită o vreme să te cântăreşti. „Numărul acela pe care îl vezi pe cântar nu reprezintă un indicator al stării tale de sănătate. Sau a absenţei ei“, spune Freedhoff. În schimb, ai putea să te întrebi… cum te simţi. „Succesul nu constă în numărul de kilograme pierdute într-o săptămână sau într-un mod de viaţă pe care abia poţi să-l suporţi“, spune el. „Succesul înseamnă o viaţă echilibrată, de care te bucuri în fiecare zi. Dacă eşti fericită în timp ce pierzi în greutate, probabil că nici nu vei pune acele kilograme înapoi.“

Singurele mişcări de care ai nevoie

„Sportul e cel mai bun medicament atunci când e vorba să pierzi nişte kilograme“, spune doctorul Freedhoff. Aşa că, de două ori pe săptămână, încearcă să faci mişcare: fie că  alergi sau înoţi, 40 de minute de exerciţii cardio sunt suficiente. În alte două zile, încearcă să faci ceva amuzant, dar sportiv totodată, cum ar fi să mergi cu bicicleta. Şi, de două ori pe săptămână, adaugă rutinei tale câte două seturi din exerciţiile pe care le vezi în imaginile alăturate – special concepute de Ariana Chernin şi Jillian Lorenz, co-fondatoarele francizei Barre Bee Fit. INTRĂ ÎN GALERI FOTO PENTRU A VEDEA ACESTE MIŞCĂRI. 

De Natalie Gingerich Mackenzie; traducere şi adaptare de Alina Aliman; foto Dewey Nicks, Benjamin Ritter, Northfoto

Taguri:
,