De ce este bine să mergi pe jos

E drept, și nouă ne vine în minte, înainte de toate, celebra expresie „mersul pe jos face piciorul frumos“, însă acesta nu este singurul beneficiu al plimbărilor lungi și dese.

Mersul pe jos este o terapie în adevăratul sens al cuvântului. Nu doar că plimbările în aer liber contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare și a osteoporozei și îți tonifiază mușchii picioarelor, dar această formă de mișcare te ajută să fii mai calmă și mai fericită. Da, chiar așa! Îți spunem cinci situații în care mersul pe jos este răspunsul la toate problemele tale.

Când simți că ești lipsită de energie.
Trebuie să te pregătești pentru o nouă săptămână, dar încă nu ți-ai revenit după weekend? Știi că în scurt timp vei fi la birou, dar efectiv nu îți dai seama cum vei putea face față, pentru că ești atât de obosită încât abia îți poți ține ochii deschiși. Sigur, nimic nu poate compensa lipsa odihnei, dar o scurtă plimbare te va înviora instantaneu și te va ajuta să treci cu bine peste o zi dificilă. Dacă nu ai cum să mergi pe jos tot drumul până la serviciu, coboară cu două, trei stații mai devreme sau parchează mașina mai departe de birou. Aerul rece, atmosfera zgomotoasă de dimineață și mișcarea te vor face să îți intri în ritm și să „păcălești“ starea de oboseală!

Când relația ta trece printr-un moment dificil.
Într-adevăr, certurile nu sunt plăcute pentru nimeni, mai ales dacă e vorba de un conflict cu cel pe care îl iubești. Însă aceste certuri sunt inevitabile, așa că nu te lăsa afectată de ele mai mult decât ar trebui. Dacă simți că lucrurile devin din ce în ce mai tensionate, pune punct discuției pentru moment și mergi la o plimbare să îți limpezești gândurile. Asta nu înseamnă, bineînțeles, că ignori problema și aștepți să treacă totul de la sine. Dar pur și simplu nu rezolvi absolut nimic dacă te cerți cu el în continuare, ba dimpotrivă, s-ar putea chiar să îi spui lucruri pe care mai târziu le vei regreta. Cel mai bine este să iei o pauză și să aștepți până când amândoi vă calmați. Ieși în parc și încearcă să profiți de momentele de liniște pentru a analiza motivele conflictului vostru. Poate că situația nu e nici pe departe atât de gravă pe cât îți imaginezi și tot ce ai de făcut este să discuți cu el despre problemele voastre și despre cum puteți evita o ceartă pe viitor.

Street style, Margherita Rovelli and Giulia Baggini arriving at Missoni Spring-Summer 2016 Menswear show held at Via Festa del Perdono in Milan, Italy, on June 21st, 2015. Photo by Marie-Paola Bertrand-Hillion/ABACAPRESS.COM | 505866_028 Milan Italie Italy

Când te stresezi prea mult din cauza problemelor de la birou.
Dacă simți că ești copleșită de toate sarcinile pe care trebuie să le duci la bun sfârșit, acordă-ți un moment de respiro. Nu ai cum să te descurci dacă tot ce faci e să pui din ce în ce mai multă presiune asupra ta. Până la urmă, nu ești un robot care funcționează încontinuu. Primul lucru pe care îl ai de făcut este să te ridici de la birou și să mergi afară pentru câteva minute. Nu te gândi că pierzi timpul, oricum nu poți face nimic dacă ești epuizată psihic, iar problemele nu dispar subit: vor fi acolo și după ce te vei întoarce. Fă o plimbare, stai de vorbă cu alți colegi, mergi la masă. Este esențial să te detașezi, fie și pentru scurt timp, de toate gândurile care îți dau bătăi de cap.

Când ai dureri musculare.
E adevărat: am ajuns să avem un program mult prea încărcat pentru a ne face timp și pentru sport. Plecăm de-acasă dimineața, petrecem nenumărate ore la birou, iar la sfârșitul zilei suntem mult prea obosite ca să mergem la sală. Recunoști și tu scenariul, nu-i așa? Din păcate însă, acest stil de viață sedentar nu îți face bine deloc, iar mai devreme sau mai târziu sunt șanse mari să te confrunți cu probleme de sănătate din cauza lui: de la obezitate și diabet, la osteoporoză sau boli cardiovasculare. Și știi prea bine ce se spune: e mai ușor să previi decât să tratezi. Chiar dacă nu ai timp să te antrenezi cum trebuie, asta nu înseamnă că nu poți pune în aplicare câteva trucuri simple. Dacă ești acasă și urmărești un film sau un serial, profită de acel timp pentru a face câteva exerciții (sau ia-ți o bicicletă de fitness și pedalează în loc să stai pe canapea), mergi pe scări în loc să folosești liftul acasă și la birou, plimbă-te ori de câte ori ai ocazia, măcar o jumătate de oră în fiecare zi. Sunt o mulțime de metode pentru a face mișcare: trebuie doar să echilibrezi cumva tot acel timp petrecut pe scaunul de la birou!

Când ai nevoie de inspirație.
Sunt nenumărate momente când simți că ai nevoie doar de un strop de inspirație pentru a face tot ce îți dorești, de acea idee perfectă pentru planurile tale. Poate că vrei să începi un proiect (la muncă sau pe cont propriu), să îți găsești un nou hobby sau să cumperi un cadou inedit, dar efectiv nu îți dai seama cum ar trebui să procedezi pentru a face o alegere bună. Într-adevăr, inspirația nu vine instantaneu, dar în mod sigur o poți stimula puțin. Potrivit unui studiu realizat anul trecut de cercetătorii de la Universitatea Stanford, mersul pe jos te ajută să devii mai creativ. Este deja celebru ritualul lui Steve Jobs, fondatorul Apple, care ieșea foarte des la plimbare prin Palo Alto, încercând să găsească idei noi pentru brandul său sau pentru a discuta cu partenerii lui de afaceri. În plus, în timpul ședințelor, el obișnuia să stea în picioare sau să se plimbe dintr-un loc în altul. Iar Steve Jobs nu este singurul exemplu. Compozitorul Ludwig van Beethoven își lua întotdeauna ceva de scris la el atunci când ieșea la plimbare, ca să își noteze toate ideile care îi treceau prin cap, iar scriitorul Charles Dickens cutreiera Londra în lung și în lat atunci când nu lucra la operele sale. Așa ca data viitoare când ai nevoie de inspirație, nu mai sta pe gânduri: știi deja cea mai bună rețetă pentru creativitate!

Smart trick!
Pentru a monitoriza numărul pașilor pe care îi faci într-o zi, descarcă-ți aplicația Moves (disponibilă gratuit pe Android și iOS) și astfel vei avea o evidență clară a progreselor tale.

Foto Yannis Vlamos, Patrick Demarchelier