De ce e bine să faci sport dimineaţa?

Plus: trucuri ca să te dai jos din pat suficient de devreme ca să ajungi la ora de aerobic.

Ştim că e greu să te trezeşti dis-de-dimineaţă. Şi că, între cele 100 de abdominale şi moţăitul cu un cappuccino în braţe încă jumătate de oră în pat… balanţa s-ar înclina îngrijorător către a doua variantă. Nu argumenta că te vei duce la orele de aerobic după birou. Noi îţi spunem însă că e mult mai bine să faci sport dimineaţa! Şi avem argumente solide.

Sport dimineaţa: secretul bine păzit al fetelor superfit.
În Statele Unite ale Americii, revista Self a realizat un sondaj printre atleţi, antrenori, modele cu abdomene perfecte. Nici o mirare: cu toţii fac sport dimineaţa, şi nu seara! E simplu: dimineaţa eşti încă fresh, nu te-au asaltat problemele de la birou sau cele sentimentale. Degeaba te amăgeşti că vei reuşi să mergi seara la sală: resursele tale de energie au fost consumate deja de rapoartele de la birou, de rezistenţa la mesajele disperate ale ex-ului….

Primul rezultat: nu vei ceda atât de uşor tentaţiilor culinare
După o oră de sport intens dimineaţa, vei rezista mai uşor tentaţiilor dulci de la birou. Chiar dacă crezi contrariul, exerciţiile fizice (mai ales dacă sunt foarte intense, de genul spinning sau cardio) nu-ţi vor face poftă de mâncare! În plus, doar gândul că îţi ia 20 de minute de alergat pe bandă să arzi caloriile dintr-un baton de ciocolată va fi suficient să te oprească după-amiaza în faţa tentaţiilor.

Vei radia pur şi simplu toată ziua
Exerciţiile fizice duc la eliberarea de endorfine. Foarte multe: practic, reţeta fericirii de o zi întreagă stă într-o oră de pedalat intens. Vei fi foarte veselă şi mult mai calmă întreaga zi: vei radia, pur şi simplu!

Ai putea chiar să te alegi cu o promovare
Da, nu glumim. Vei fi mult mai organizată şi mai eficientă şi vei da mult mai mult randament după ce îţi începi dimineaţa la sala de sport. (În plus, mulţi dintre cei care fac sport în mod regulat spun că, în jumătatea aceea de oră cât aleargă pe bandă sau pe bicicleta eliptică, se gândesc şi îşi organizează programul zilei. Iar la birou deja ştiu cu ce trebuie să înceapă prima dată!).

Vei dormi mult mai bine
Poate e mai comod să faci sport seara (nu degeaba se spune că somnul de dimineaţă e cel mai dulce). Însă, atunci când faci sport seara (mai ales daca e cu mai puţin de două-trei ore înainte să te bagi în pat), rezultatul e unul singur: agitaţie, surescitare, deci şanse mai mici pentru un somn liniştit. Concluzia: dormi mai bine atunci când îţi faci exerciţiile cardio dimineaţa (da, chiar dacă trebuie să te trezeşti mai devreme pentru asta).

Trucuri să ajungi dimineaţă la ora de aerobic

  • Notează-ţi în agendă şi orele de sport, ca pe oricare altă activitate.
  • Pregăteşte-ţi de seara geanta de sport şi (eventual) şi ţinuta pentru birou pe care o vei îmbrăca a doua zi. Vei economisi o mulţime de timp aşa.
  • Pune o alarmă simpatică la telefon: o melodie antrenantă îţi va chef să te dai jos din pat.
  • Fă-ţi un playlist simpatic pentru acele minute când alergi pe bandă. Şi nu vei mai auzi aceeaşi muzică difuzată zi de zi în sala de sport.
  • Dă-ţi întâlnire cu o prietenă la sală: nu vei putea să îi tragi clapa. Cel puţin nu fără remuşcări…

Foto: Shutterstock