4 moduri ciudate în care mediul ambiental sau prietenii influențează cât de mult mănânci

Greutatea ta ar putea fi influențată de prieteni, de mediul în care mănânci sau chiar de veselă.

Dacă încerci să reziști tentației de a mânca porții enorme de cartofi, șuncă sau paste servite la un bufet suedez, pune în farfurie fructe și legume prima dată. Cel puțin asta sugerează un nou studiu efectuat de Universitatea Cornell din Statele Unite. Potrivit cercetătorilor americani, cei care consumă legume și fructe pentru prima dată atunci când se afla la un eveniment unde există un bufet cu autoservire vor rezista mai bine tentației de a mânca alimente bogate în calorii pe parcursul desfășurării evenimentului.

Același studiu, la care au participat 124 de oameni a scos la iveală și faptul că alegerile mesenilor pot fi influențate de ordinea în care organizatorii așază felurile de mâncare pe care le servesc. Astfel, dacă cele sănătoase sunt puse în fața celor bogate în calorii sau carbohidrați, acestea se vor regăsi pe mai multe farfurii și în cantități mai mari.

Iată care sunt cele 4 moduri ciudate în care mediul ambiental sau prietenii influențează cât de mult mănânci:

 

 

  • Vesela pe care o folosești

 

Poate influența culoare farfuriilor din care mănânci cantitatea de mâncare pe care o consumi până să te simți sătulă? Potrivit unui nou studiu publicat de medicii Brian Wansink și Koert van Ittersum, da.

Cei doi au făcut o serie de experimente în care au testat posibilele efecte pe care le poate avea alegerea veselei în comportamentul nostru alimentar. De exemplu, au vrut să afle dacă un contrast puternic între farfurii și conținutul acestora poate să influențeze cât de mult mâncăm.

Cercetătorii au folosit 60 de persoane în acest studiu, cărora le-au servit paste cu sos Alfredo (alb) sau sos de tomate, pe care le-au pus atât în farfurii roșii cât și în farfurii albe. Cei care au mâncat paste cu sos de tomate din farfurii roșii sau paste cu sos Alfredo din farfurii albe au consumat în medie cu 30% mai mult decât cei care au fost serviți în farfurii care contrastau puternic cu mâncarea.

Îți poți imagina ce impact poate avea acest lucru asupra taliei tale? Soluția este simplă. Asigură-te că ai suficiente farfurii, în toate culorile, pe care să le schimbi în funcție de mâncare pe care alegi să o gătești. Asta ca alternativă la un singur set de farfurii, care poate duce, așa cum au demonstrat cei doi medici despre care povesteam mai sus, la… kilograme în plus.

 

 

  • Locul în care mănânci

 

Chiar dacă nu îți place ce mănânci s-ar putea să continui să o faci, acest lucru putând să fie influențat direct de locul în care alegi să iei masa. De exemplu, un studiu publicat în jurnalul medical „Personality and Social Psychology Bulletin“ a scos la iveală faptul că oamenii consumă aceeași cantitate de popcorn la film, indiferent dacă acesta este proaspăt făcut sau vechi.

„Rezultatele ne arată cât de puternică poate fi de fapt influența mediului înconjurător în declanșarea unor obiceiuri nesănătoase. Câteodată, stăpânirea de sine și bunele intenții nu sunt suficiente, noi fiind nevoiți să ne păcălim creierul controlând pe cât posibil mediul înconjurător“, a explicat profesorul de psihologie David Neal, de la University of Southern California.

 

 

  • Ce comandă prietenii tăi

 

Ce aleg prietenii tăi să comande? Salată sau cartofi prăjiți? Poate părea ciudat, însă opțiunile acestora îți pot influența propria alegere, potrivit unui studiu prezentat la întâlnirea anuală a Agricultural and Applied Economic Association. Oamenii de știință au scos la iveală faptul că presiunea socială de a ne integra grupului influențează alegerea felului de mâncare.

 

 

  • Ambianța în care mănânci

 

Lumina foarte puternică sau un volum ridicat al muzicii te poate influența să mănânci mai multe calorii. Cercetătorii de la Universitatea Cornell au demonstrat, în cadrul unui studiu, că atunci când lumina ambientală și muzica sunt păstrate la un nivel acceptabil în restaurante, oamenii se bucură mai mult de masa pe care o iau și consumă mai puține calorii.

Așadar, dacă ții o cură de slăbire, poți lua în considerare și elementele de mai sus, pentru ca rezultatul să fie unul de durată.

Sursă foto: Shutterstock.com