15 mituri despre pierderea în greutate

Ești pe punctul de a începe o dietă minune pentru a arăta bine în vara aceasta? Atunci trebuie sa citești recomandările noastre.

Ca în fiecare an, odată cu apropierea verii, ne facem curaj să începem lupta cu kilogramele în plus ca să fim sigure că vom arăta impecabil în costumul de baie. „Operațiunea Bikini“ începe de fiecare dată când se apropie vara şi facem planuri de vacanţă. O concepție greșită, deoarece trebuie să arătăm bine si să avem grijă de corpul nostru pe tot parcursul anului, nu doar trei luni pe an, când ni se face dor de fustele mini.

  1. Pentru a slăbi trebuie să renunți la carbohidrați. Carbohidrații stau la baza piramidei alimentare și sunt necesari în viața noastră de zi cu zi. A renunța la ei este o mare greșeală, însă trebuie să îi consumi cu atenție. Mănâncă paste, pâine sau orez integral. Este de preferabil să le consumi începând cu ora 3 după-amiaza pentru ca acestea să-ți dea energie.
  1. Dacă mănânci varianta „light“ a alimentelor slăbeşti mai uşor. Un aliment mai „light“, fără prea multe grăsimi, implică o reducere de 30-33% din calorii, dar nu se transformă în ceva inofensiv și fără valoare calorică.
  1. Produsele integrale sunt light. Desigur că produsele integrale cu o valoare calorică scăzută, dar faptul că un produs este integral nu e neaparat și light. Cum spuneam și mai sus, și produsele light sunt bogate în calorii, chiar dacă au mai puţine grăsimi. chiar dacă ele reprezintă varianta mai sănătoasă. Nu consuma doar alimente integrale deoarece nu te vor ajuta prea mult în lupta cu kilogramele.
  1. Să slăbeşti mult şi repede este o greșeală. Da și nu.Dacă asta se întâmplă datorită vreunei „diete minune“, nu doar că vei recupera kilogramele pierdute, dar îți poți pune în pericol sănătatea. Dar dacă mănânci corect și sănătos poți să pierzi din greutate destul de rapide, iar acesta nu este un lucru rău, mai ales atunci când ai de slăbit destul de mult. De fapt, să pierzi multe kilograme la începutul unei diete este un lucru destul de normal.
  1. Trebuie să elimini zaharul. Ne întoarcem puțin la discuţia despre carbohidrați. Nu trebuie să elimini zaharul din alimentatia ta, ci să micșorezi cantitatea pe care o foloseşti și să alegi variant mai sănătoasă, cum ar fi zahărul brun, mai puţin procesat. Caloriile sunt cam aceleași, dar măcar acest tip de zahăr este mai sănătos. Este musai să renunți la sucurile acidulate, dulciuri, caramele.
  1. Dacă nu mănânci produse care nu conțin gluten, vei slăbi neapărat. Intoleranța la gluten nu are nimic de a face cu pierderea în greutate. Este vorba despre o tulburare care împiedică digestia produselor care conțin gluten la anumite persoane. Acest lucru nu are nimic de a face cu îngrășatul sau cu slăbitul.
  1. Dieta vegetariană te ajută să slăbești. Hmmm, cartofii prăjiți și inelele de ceapă conțin 0% ingrediente de origine animală și fac parte din mâncărurile care conțin cele mai multe calorii. A fi vegetarian nu înseamnă doar să nu mănânci carne, este un stil de viață care îşi propune o alimentaţie mai sănătoasă, fără aditivi și cu ingrediente naturale.
  1. Apa îngrașă/Apa te ajută să slăbești. Nu și nu. Apa nu conține calorii, este bogată în minerale, dar nu te îngrașă și nici nu te face să slăbești. Dacă bei prea multă apă în timp ce mănânci, vei observa că stomacul este mai umflat și că digestia va fi mai dificilă. Apa te poate ajuta să pierzi în greutate , să elimini toxine și lichide grație efectului său diuretic.
  1. Snacks-urile îngrașă. Dacă mănânci o pungă mare de snacks-uri, zilnic, sigur te vei îngrășa. Dacă însă cauți opțiuni sănătoase și cu un conținut de calorii scăzut, poți calma foamea dintre mese cu fructe, avocado, ou fiert, felii de pâine integrală prăjite unse cu puţin unt de arahide. Așadar, alege gustările sănătoase în loc unei pungi de snacks-uri.
  1. Cu cât mai puține grăsimi, cu atât mai bine. Organismul nostru are nevoie zilnic de carbohidrați, proteine și grăsimi. Și nu orice tip de grăsimi, ci din cele nesaturate și bogate în Omega pe care le poți găsi în fructe uscate, ulei de măsline, pește sau avocado. Grăsimile pe care trebuie să le eviți sunt cele saturate din mâncărurile procesate.
  1. Nu trebuie să mănânci în timpul nopții. Dacă nu aparții speciei gremlin, care nu trebuie hrăniţi după miezul nopţii, nu există nicio problema să mănânci la cină. Caloriile sunt aceleași indiferent de oră. Totuși ai grijă ce anume mănânci – nu te înfrupta dintr-o porţie uriaşă de carbonara, ci alege un grătar de pui sau peşte cu o salată verde.
  1. Trebuie să consumi alimente care ard grăsimile. Din păcate, aceste alimente pur şi simplu nu există. Poate ai auzit de multe suplimente alimentare care promit să ardă grăsimea, dar acest lucru este imposibil. În realitate, au efect diuretic și te pot ajuta în cazul în care ai probleme cu reținerea apei în organism. Unele te pot ajuta la accelerarea metabolismului pe termen scurt, dar asta nu va avea ca efect în arderea grăsimilor.
  1. Evită mancarea de la fast food. Este de preferat să eviți mâncarea de tip fast food, dar dacă aceasta este preparată de tine, cu carne, pâine și legume de calitate, te poți răsfăţa din când în când fără să te simţi vinovată.
  1. Dacă faci sport nu este necesar să ții dietă. O greșeală des întâlnită, după un antrenament intens, este să crezi că poți mânca orice, chiar și un kebab de la fast-food-ul din colț. Dacă ai făcut sport nu înseamnă că ai voie să mănânci orice poftești. De exemplu, o sesiune de spinning arde cam 650 de calorii, un kebab are cam 1000 de calorii. Antrenamentele te ajută să elimini kilogramele în plus, dar nu sunt o scuză pentru a mânca mai mult.
  1. Dacă transpiri mult în timpul antrenamentului, slăbești. Da, ai pierdut multe lichide și trebuie să recuperezi bând apă. Nu te cântări nici înainte, dar nici după ce ai facut exerciții pentru că nu va indica adevărata greutate și acest lucru te poate induce în eroare.

Foto Northfoto

Abonează-te la newsletter