12 alimente bogate în grăsimi sănătoase pe care trebuie să le mănânci regulat

Grăsimile au fost întotdeauna văzute ca un inamic. Dar asta nu înseamnă că este așa. Îți spunem ce sunt grăsimile sănătoase, de ce trebuie să le incluzi în alimentație și, cel mai important, unde le poți găsi. 

Nu e de mirare că suntem confuzi când doctorii și nutriționiștii recomandă consumarea grăsimilor sănătoase. Dar ce sunt ele defapt? În categoria aceasta intră grăsimile mono și polinesaturate. Ce le face așa de sănătoase? Sunt recomandate pentru sănătatea inimii pentru că ajută la reducerea colesterolului LDL – acela care îți blochează arterele. Studiile au arătat că reglează insulina și nivelul de zahăr din sânge, reducând riscul de diabet de tip 2.

Grăsimile mononesaturate sunt anti-inflamatoare, reduc riscul de boli cardiovasculare și sunt bogate în nutrienți. Dar și grăsimile polinesaturate sunt la fel de bune. Cele două tipuri principale de grăsimi polinesaturate sunt acizii grași Omega 3 și Omega 6, esențiale pentru funcționarea creierului și pentru creșterea celulelor.

Care sunt grăsimile nesănătoase?

Evită grăsimile trans, adică acelea parțial hidrogenate. Multe sunt artificiale și cresc colesterolul LDL în timp ce îl scad pe cel HDL. Conform Asociației Americane a Inimii, grăsimile trans cresc riscul de a face boli de inimă și accident vascular cerebral și sunt asociate cu un risc crescut de diabet de tip 2.

În ceea ce privește grăsimile saturate lucrurile sunt mai complicate. Dacă studii mai vechi spuneau că acestea nu fac deloc bine pentru nivelul colesterolului, informații mai noi sugerează că au totuși un efect neutru. Asociația Americană a Inimii recomandă limitarea acestora și optarea pentru grăsimile mono și polinesaturate.

Câteva dintre alimente esănătoase pe caare ți le prezentăm mai jos conțin și grăsimi saturate, dar într-un procent mic, dar nu constituie majoritatea conținutului de grăsime și nu va anula efectele pozitive ale grăsimilor sănătoase.

Alimente bogate în grăsimi sănătoase

Semințele de in

Sunt o bună sursă de acizi grași Omega 3, dar conțin și proteine și fibre solubile și insolubile. Adaugă-le în iaurturi, salate sau smoothie-uri.

Semințele de floarea soarelui

Adaugă-le în salată sau mănâncă-le pur și simplu, pentru o doză de grăsimi sănătoase, fibre și proteine.

Untul de nuci

O metodă simplă de a beneficia de grăsimile sănătoase conținute de nuci este untul. La fel de bun este și untul de migdale, caju sau de semințe de floarea soarelui.

Intră în galeria foto alăturată pentru a vedea alte alimente care sunt bogate în grăsimi sănătoase. 

Foto: Shutterstock, Conde Nast Archive

 

Abonează-te la newsletter