Poți să faci sport chiar și când ești bolnavă?

Una dintre dilemele celor care se duc la sală: este în regulă să te antrenezi dacă ești bolnavă sau nu? Iată ce spun experții.

Dean Padavan, doctor specializat în medicină sportivă spune că acest lucru este cu dus și întors. Dacă ai o răceală comună este în regulă să îți continui rutina sportivă, însă dacă ai febră ar fi mai bine să spui amâni exercițiile fizice. „Nu trebuie să lucrezi intens sau să faci aerobic“, spune Sanford Vieder, medic. „Poți face stretching în schimb. Răcelile trec repede, iar condiția ta fizică nu se va deteriora dacă nu vei lucra câteva zile“, adaugă acesta.

Dacă afecțiunea ta se află în partea de sus a corpului, de la gât în sus, poți face exerciții de intensitate moderată, dar dacă începi să ai dureri sau să simți neplăceri e bine să te oprești. Dacă afecțiunea ta se află de la gât în jos, cum ar fi o răceală la plămâni sau bronșită, nu face antrenamente intense, altfel situația ta se poate înrăutăți.

Oricâte reguli ar fi, cel mai important e să faci cum simți – ascultă-ți corpul, acesta este mereu cel mai bun lucru pe care îl poți face, spun experții.

Abonează-te la newsletter