Capcanele cumpărăturilor

Magazinele au aruncat în luptă cele mai ingenioase trucuri doar-doar te vor determina să cheltui mai mulţi bani. Cum eviţi tentaţiile şi cum faci faţă ispitelor?

Nu lăsa jos garda economiilor! Noi îţi arătăm care sunt trucurile la care recurg vânzătorii atunci când vor să te înscrie în „topul cumpărătoarelor lunii“ şi cum poţi să le fentezi cu brio. Nu te grăbi atunci când intri în magazine, fă-ţi o listă şi evită superofertele!

Capcana 1: aşezarea strategică a produselor pe rafturi. Dacă te uiţi cu atenţie, ai să observi că produsele scumpe sunt aşezate pe rafturile de la nivelul ochilor sau în standuri frumos amenajate pe mijlocul culoarului. Produsele mai ieftine sunt îngrămădite pe rafturile de jos, astfel încât este destul de dificil şi incomod să te întinzi după ele.

Soluţia: Înainte să pleci de acasă fă-ţi o listă cu produsele de care ai nevoie. Caută în magazin mărcile pe care le foloseşti în mod obişnuit (despre care ştii că au un raport calitate-preţ corect) şi nu te lăsa furată de noile apariţii sau de produse la super-discount de care nu ai nevoie.

Capcana 2: standurile cu „mărunţişuri“ de la ieşire. După alergătura prin magazin (şi coada de la casă aproape interminabilă) eşti însetată, înfometată şi mai mult ca sigur ai nivelul glicemiei mult sub limita suportabilă. Prin urmare vei aduna, compulsiv, batoane de ciocolată, gumă de mestecat şi dropsuri de pe raftul de lângă casa de marcat.

Soluţia: Încearcă să-ţi stăpâneşti plictiseala (ştim, nimănui nu-i face plăcere să stea minute în şir la coadă într-un supermarket) răsfoind o revistă. Şi, dacă eşti tentată să îţi cumperi cea mai mare ciocolată posibilă, întreabă-te mai întâi dacă chiar ţi-e foame.

Capcana 3:  zeci de oglinzi în care te reflecţi. Consultanţii de shopping spun că, în momentul în care eşti într-un magazin (nu contează dacă e un boutique cu haine sau un hipermarket) şi te vezi în oglindă, ai pornirea de a fi critică la adresa propriei persoane. Prin urmare, dacă singurul tău gând e „ce ochi obosiţi am azi“, vei fi tentată să cumperi câteva produse care să rezolve această problemă.

Soluţia: Dacă n-ai intrat în acel magazin cu gândul că trebuie să cumperi lucruri care să te facă să arăţi mai bine, lasă pe raft pasta de dinţi cu efect de albire. Te-ai văzut într-o oglindă? Încearcă să te gândeşti ce bine îţi stă părul în loc să-ţi analizezi cearcănele.

Capcana 4: samplingul şi hostessele drăguţe. E plăcut atunci când diverse fete drăguţe te îmbie cu o mostră dintr-un nou iaurt. Sau îţi oferă un tester de parfum. Însă la final te simţi cumva prinsă în capcană şi te gândeşti că simpla testare ar putea să te oblige să achiziţionezi produsul respectiv.

Soluţia: Nu-ţi schimba priorităţile de shopping! Încearcă eşantioanele oferite cadou, însă încearcă să înţelegi că acest lucru nu va duce, obligatoriu, la adăugarea unui nou produs în coşul de cumpărături.

Capcana 5: produsele „în pereche“. O geantă superbă şi o pereche de pantofi care se potrivesc admirabil cu ea? Atenţie! Pericol! Aceste obiecte sunt aşezate în pereche pe raft tocmai pentru acele cumpărătoare care nu rezistă tentaţiei şi care nu refuză nici un chilipir.

Soluţia: Repetă-ţi că nu mai e chiar la modă să asortezi genta cu pantofii. Sau poate că, în definitiv, ai nevoie doar de un gel de duş, nu şi de crema de corp, şamponul şi săpunul oferite „la pachet“ la un preţ promoţional.

Capcana 6: coşurile uriaşe de cumpărături. Uită-te cu atenţie atunci când mergi în supermarket: coşurile de cumpărături sunt imense. Şi asta nu din întâmplare: psihologii spun că, cu cât ai mai mult spaţiu în coş, cu atât vei fi tentată să cumperi toate produsele în cantităţi mult mai mari decât de obicei.

Soluţia: Uită de coşurile cu rotile (utile doar în cazul în care vrei să duci până la maşină trei baxuri cu apă plată) şi ia cu tine în magazin un coş mic de mână. (Şi, bineînţeles, nu uita regula de bază: bifează doar ce este pe listă!)

Foto: Hepta

.

Abonează-te la newsletter