Mănânci sănătos. De ce te îngraşi?

Ai început iar o dietă. Pentru a mia oară. Doar că, după câteva săptămâni, acul cântarului nu doar că nu mai coboară, ci a început să urce îngrijorător spre limita de avarie. Deci, unde greşeşti?

Nu mai mănânci dulciuri, ai introdus cerealele în dietă, bei doar cola fără zăhăr, îţi cumperi lactate cu 0% grăsimi şi numărul salatelor pe care le mănânci este semnificativ mai mare decât pe vremea când nu erai la dietă. Şi totuşi, de ce ai început încet, dar sigur, să te îngraşi? Pentru că multe dintre alimentele pe care le consumi când ţi-ai propus să pierzi câteva kilograme sunt adevărate capcane. Noi îţi spunem care sunt acestea şi cum le poţi consuma în varianta sănătoasă.

Batoanele de cereale

Multe dintre noi suntem convinse că batoanele de cereale sunt gustări sănătoase şi săţioase, numai bune de mâncat pe parcursul zilei, când nu avem timp de nimic, sau dimineaţa, când suntem pe fugă şi nu vrem să plecăm de acasă înainte de a bea o cafea tare şi a ronţăi ceva. Problema este că, în ciuda imaginii de gustări sănătoase pe care le au, batoanele de creale conţin la fel de mult zahăr, grăsimi şi calorii precum o ciocolată.
Varianta sănătoasă. Încearcă un bol cu cereale integrale, cu lapte degresat. Poate nu este cea mai comodă gustare pe parcursul zilei, dar dimineaţa chiar o poţi începe astfel.

Fructele uscate

La fel ca şi sucurile, fructele au multe beneficii şi pot conta la cantitatea de alimente sănătoase pe care o consumi zilnic. Doar că, din cauza cantităţii mari de zahăr rezultate în urma deshidratării, o ceaşcă de fructe uscate are un număr mult mai mare de calorii decât aceeaşi cantitate de fructe prospete şi are şi mult mai puţine fibre şi nutrienţi. Şi pe lângă toate acestea, majoritatea producătorilor adaugă o cantitate de zahăr în plus pentru a îmbunătăţi aroma, aşa că numărul de calorii este chiar mai mare.
Varianta sănătosă. Evident, fructele proaspete şi, de preferat, din cele de sezon. Dacă ai probleme cu stomacul şi fructele crude nu sunt cele mai prietenoase alimente pe care le poţi mânca, încearcă fructe din compot gătit în casă, cu mai puţin zahăr.

Băuturile dietetice

Ai înţeles că zahărul din băuturile tale preferate este cel care ridică acul cântarului spre noi culmi. Aşa că ai trecut pe variantele cu îndulcitori. Se pare că această decizie nu te-a ajutat prea mult. De ce? Misterul a fost elucidat de către cercetătorii de la Universitatea San Antonio, Texas, care, în urma unui studiu desfăşurat de-a lungul mai multor ani, au demonstrat că cei care au consumat băuturi carbogazoase dietetice zilnic s-au îngrăşat cu 70% mai mult decât cei care nu au consumat deloc astfel de băuturi. Motivul? Se pare că îndulcitorii artificiali cresc semnificativ pofta de mâncare şi inhibă celulele nervoase responsabile cu senzaţia de saţietate.
Varianta sănătoasă. Un fresh de citrice proaspăt stors. Doar că nu trebuie să abuzezi de această varintă, pentru că sucurile, fie ele şi naturale, conţin o cantitate mare de zahăr.

Salatele

Când te gândeşti la stil de viaţă sănătos, salatele sunt baza. Doar că, de multe ori, reuşeşti să le faci adevărate bombe calorice, cu dressinguri bogate în calorii, cu brânză, carne sau crutoane. Deşi este adevărat faptul că ingrediente precum avocado, nucile, uleiul de măsline sau seminţele conţin grăsimi bune, trebuie să ai grijă să nu exagerezi cu ele, pentru că au un conţinut caloric foarte ridicat şi vei transforma un aliment cu potenţial sănătos într-un factor care va contribui la creşterea în greutate.
Varianta sănătoasă. Cât mai multe legume şi un dressing uşor, dintr-o lingură de ulei de măsline şi una de oţet balsamic sau zeamă de lămâie (aceasta din urmă are şi calitatea de a fixa în organism fierul conţinut de  legume).

Supele

Uşoare şi sănătoase, par varianta ideală atunci când ţi-ai propus să mai pierzi câteva kilograme. Doar că nu toate supele se pot încadra în categoria alimentelor potrivite într-o dietă. Mai mult decât atât, multe dintre supe pot avea o cantitate mare de grăsimi şi calorii, în special cele care conţin produse lactate precum smântână sau brânză. Şi peste toate acestea, multe supe conţin o cantitate semnificativă de sare. Supele pe care le mănânci în oraş sunt cele mai periculoase, pentru că nu ai idee ce ingrediente au cu adevărat.
Varianta sănătosă. Orice supă preparată în casă, care să conţină doar legume, verdeţuri şi puţină sare. Pe perioada verii încearcă supa de roşii, care este extrem de uşor de făcut, hrănitoare şi săracă în calorii.

Tips

Când eşti la dietă nu exclude toate alimentele care îţi plac, încearcă mai degrabă să le foloseşti ca premiu când reuşeşti să duci la bun sfârşit o perioadă de privaţiuni. Sau, pe scurt, o pătrăţică de ciocolată neagră când ai poftă de dulce este o variantă sănătoasă şi acceptabilă în ceea e priveşte numărul de calorii

Bea multă apă. Astfel dietele tale vor fi mult mai eficiente iar apa, se ştie, ajută la detoxifierea organismului

Fă sport. O dietă fără mişcare este eficientă doar pe termen scurt şi, de cele mai multe ori, după încetarea acesteia, kilogramele se adună cu viteză ameţitoare. Jumătate de oră de jogging în fiecare dimineaţă, o oră de mers alert sau 10 lungimi de bazin pot face minuni. Asta ca să nu mai punem la socoteală tonusul minunat pe care îl ai după ce faci mişcare.

Foto: Gourmet/Romulo Yanes, CN Digital Archive, Nothfoto

 .

Alte articole
VREI SĂ FII LA CURENT CU TOATE NOUTĂŢILe GLAM?

Act cool. Be GLAMOUR! Da LIKE paginii GLAMOUR pe Facebook.

AM MAI SCRIS
DESPRE
Adaugă un comentariu