22 August 2013 | autor: Alina Aliman
Health, Love, Sex / Health & body

Cum arată micul dejun perfect?

Nu contează cât de târziu te trezeşti (sau de câte ori apeşi butonul de snooze). În două minute sau cinci, tot ai timp să iei un mic dejun care să-ţi dea energie pentru întreaga zi. 

Da, ştim prea bine: să sari peste micul dejun poate fi cea mai neinspirată idee a zilei. Şi Holly Golightly în Breakfast at Tiffany’s, oricât de interesantă ar părea ideea, nu e un exemplu pe care să-l urmezi în fiecare zi. Ce faci însă atunci când te grăbeşti foarte tare către o şedinţă sau atunci când ora ta preferată de aerobic e dimineaţa devreme? Şi, mai ales, cum faci să nu te abaţi prea mult de la dieta pe care tocmai ai început-o? Chiar dacă în drumul tău e o patiserie (unde ai jura că se vând cele mai bune cornuri cu ciocolată din lume), nu ceda tentaţiei. Poţi alege un sandwich gata preparat cu pâine integrală şi somon sau, dacă intri într-un supermarket, evită rafturile cu brioşe şi alege o pungă cu fructe uscate sau un iaurt simplu.

Varianta fresh & fast

Ai 2 minute la dispoziţie? Alege cerealele din grâu integral sau muesli (pe care le poţi amesteca cu iaurt sau cu suc proaspăt din fructe sau le poţi consuma chiar aşa) şi evită batoanele de cereale (conţin prea mult zahăr). Poţi suplimenta cu o banană pe drum. „Trebuie să iei micul dejun înainte să vii la sală, ca să ai energia necesară exerciţiilor. Dacă vii la un antrenament intens cu stomacul gol, rişti să îţi scadă glicemia brusc, să ai ameţeli sau chiar şi să leşini – am avut astfel de cazuri. Dacă nu ai timp să iei un mic dejun consistent (eu recomand fie fulgi de ovăz cu iaurt, fie două felii de pâine integrală cu brânză sau carne slabă şi multe legume proaspete), cel puţin în drum spre sală mănâncă nişte fructe: o banană, două mere, o mână de căpşune. Şi nu uita să te hidratezi!“, spune Cori Grămescu, antrenor şi consultant LadyFit.

Varianta 5-10 minute

Dacă ai măcar zece minute ca să îţi începi ziua în forţă, pregăteşte-ţi un mic dejun ca la carte. Pe lângă o cafea delicioasă poţi să îţi prepari un toast cu pâine integrală, roşii şi brânză proaspătă. Sau o porţie de iaurt cu granola şi căpşune sau afine. „Cel puţin 30% dintre români sunt obişnuiţi să sară peste prima masă a zilei, arată studiile recente. Total greşit! Şi mai rău este să sari peste această masă atunci când vrei să te antrenezi dimineaţă. De exemplu, poţi consuma o chiflă cu brânză înaintea unei curse sau o banană – conţin carbohidraţi, care te vor ajuta atunci când depui efort fizic. Fulgii de ovăz (sau alte cereale) preparaţi sub formă de terci au acelaşi avantaj ca şi bananele – aport aproape exclusiv de carbohidraţi, nu au gust intens şi se consumă uşor“, explică medicul Şerban Damian, nutriţionist sportiv.

Varianta de weekend

E sâmbătă, aşadar nu te mai grăbeşti nicăieri şi poţi savura un mic dejun delicios pe îndelete. Aşadar, apasă butonul cafetierei pentru un delicios capuccino cu multă spumă (poţi încerca şi varianta decofeinizată sau un ceai verde, astfel încât să dai posibilitatea organismului să mai ia o pauză de la cele trei espresso zilnice). Ce variante poţi alege? Un sandwich cu pâine integrală, salată verde şi somon (indicat pentru aportul de acizi graşi omega-3, benefici sănătăţii inimii şi funcţionării creierulu) sau o omletă su spanac (are proteine, vitamina A şi D, zinc şi fier). Avem şi o variantă vegetariană: două ciuperci portobello puse puţin pe grătar, umplute cu cuscus cu mult pătrunjel proaspăt şi roşii, alături de o salată de rucola. Evident, poţi plusa cu un fresh de portocale sau cu unul din rădăcinoase (pentru suplimentul de betacaroten, vitamina C) şi chiar o bucată de ciocolată neagră (conţine antioxidanţi). Nu-i aşa că ziua începe mult mai bine?

Foto: Northfoto, Conde Nast Archive, Gourmet / Yanes Romulo A, www.shuttrestock.com

Alte articole
VREI SĂ FII LA CURENT CU TOATE NOUTĂŢILe GLAM?

Act cool. Be GLAMOUR! Da LIKE paginii GLAMOUR pe Facebook.

AM MAI SCRIS
DESPRE
Adaugă un comentariu