07 February 2014 | autor: Alina Aliman
Health, Love, Sex / Health & body

6 motive ştiinţifice pentru care este bine să bem cafea

Ne place cafeaua. Mult, mult de tot! Acesta e un fapt ştiut şi uşor de demonstrat (cardul de fidelitate la cafenea nu se obţine atât de uşor!). Însă ştiaţi că există motive ştiinţifice care arată, negru pe alb, că e bine să bem cafea?

Aţi avut vreodată nevoie de motive să beţi cafea? Suntem aproape sigure că nu. O ceaşcă de cafea aromată şi tare poate fi remediul cu care poţi să faci faţă unei zile întunecate, poate reprezenta pretextul unei întâniri cu prietenii sau chiar al unui rendez-vous romantic, dar şi companionul perfect pentru un mic dejun târziu, duminica, în pat, în compania unei cărţi fascinante.

Trecând acum însă la lucruri serioase, iată ce spun specialiştii despre beneficiile cafelei. Şi iată cele 6 motive ştiinţifice serioase pentru care ar trebui să consumăm cafea, măcar din când în când.

  1. Poate reduce riscul de diabet de tipul 2. Cercetătorii de la Universitatea Qingdao, China, au făcut 26 de studii diferite care au inclus peste un milion de persoane asupra acestei probleme. Monitorizând rezultatele, ei au aflat că persoanele care consumă cafea în mod frecvent au cu 30% mai puţine şanse să devină diabetice (evident, dacă în cafea nu este adăugat mult zahăr suplimentar). Motivaţia este legată de efectul cafelei de accelerare a metabolismului şi arderea grăsimilor.
  2. Cafeaua conţine o mulţime de substanţe benefice pentru organism. Şi nu vorbim doar de antioxidanţi; în cafea găsim vitaminele B2 şi B6, magneziu, potasiu şi mangan.
  3. Poate ajuta în afecţiunile ficatului. Câteva studii americane au arătat că persoanele care consumă 2-3 ceşti de cafea pe zi reduc riscul de a face ciroză cu până la 80%.
  4. Cafeaua ajută mult în lupta cu cancerul. Cercetătorii spun că este un aliment care luptă eficient cu toate formele de cancer.
  5. O ceaşcă de cafea este perfectă pentru buna funcţionare a circulaţiei sangvine şi a sistemului cardiovascular în general. Da, una cu cofeină mai ales. Aceasta a fost concluzia unui studiu dat publicităţii de Asociaţia Medicală Americană (realizat după mai multe experimente pe grupe de subiecţi care au băut cafea cu cofeină sau decofeinizată). Băutorii de cafea cu cofeină au avut o activitate vasculară cu 30% mai bună ca cei care au consumat cafea decofeinizată.
  6. Cafeaua te face mai fericită. Un studiu ştiinţific făcut de Harvard School of Public Health a arătat că riscul de a deveni depresiv scade odată cu consumul unei cantităţi mai mari de cafea. Atenţie, însă, nu exageraţi. Doi ceşti mari pe zi sunt suficiente pentru a vă ridica nivelul bunei dispoziţii. (Nu uitaţi că un espresso scurt are mai puţină cofeină decât un espresso lung sau chiar decât o cafea la filtru).

Foto: Hepta

Alte articole
VREI SĂ FII LA CURENT CU TOATE NOUTĂŢILe GLAM?

Act cool. Be GLAMOUR! Da LIKE paginii GLAMOUR pe Facebook.

AM MAI SCRIS
DESPRE
Adaugă un comentariu