Ce trebuie să mănânci înainte, în timpul și după alergare

Ce ar trebui să mănânc înainte de o sesiune jogging? Dar în timpul și după ce termin alergarea? Iată două întrebări pe care și le-au pus atât cei care abia s-au apucat de sport, cât și cei care se antrenează foarte serios și încearcă să-și îmbunătățească dieta.  

Știm prea bine: o alimentație corectă este vitală pentru a da randamentul scontat. Alimentele recomandate celor care fac sport? Cele care conțin carbohidrați, pe care mușchii și ficatul îi stochează sub formă de glicogen și pe care organismul se bazează pentru a-i furniza energie. Întrucât corpul nostru este capabil să stocheze doar o cantitate mică de carbohidrați, e foarte important ca produsele pe care le alegi înainte, în timpul și după antrenamente să fie extrem de concentrate.

Poate că gelurile, jeleurile și batoanele proteice sunt opțiuni la îndemână, însă nu sunt cele mai sănătoase variante. Iată alternative recomandate deopotrivă de nutriționiști și de antrenori:

Înainte de alergare
Încearcă să mănânci o combinație de proteine și carbohidrați, cu o oră sau o oră și jumătate înainte să alergi. Fulgii de ovăz cu lapte de soia sau cu lapte degresat și nuci sunt alegerea perfectă. Bonus: nucile sunt foarte bune la reducerea inflamațiilor și ajută la rezistență.

În timpul sesiunii de jogging
Pentru antrenamente care durează mai mult de o oră și jumătate, zaharurile ușoare, precum o banană sau un pliculeț cu miere te ajută să capeți energie.

După antrenament
Mănâncă carbohidrați și proteine la 30 minute după ce ai alergat pentru a-ți reface depozitele de glicogen (substanță asemănătoare cu amidonul, care se găsește în special în ficat și în mușchi). Morcovii și humusul sunt niște gustări ideale. Și nu uita să bei suficientă apă: corpul tău are nevoie de hidratare.

Alte articole
VREI SĂ FII LA CURENT CU TOATE NOUTĂŢILe GLAM?

Act cool. Be GLAMOUR! Da LIKE paginii GLAMOUR pe Facebook.

AM MAI SCRIS
DESPRE
Adaugă un comentariu