6 moduri prin care poți scăpa de stres în 5 minute

Sunt câteva lucruri esențiale pe care le putem face în general ca să ne simțim mai puțin stresați: yoga, antrenamente fizice regulate și meditație, să avem o alimentație cât mai sănătoasă și să dormim între șapte și nouă ore pe noapte. Dar asta nu ne iese întotdeauna, nu-i așa?!

Ce e de făcut, însă, fix în momentul în care ești sub presiune? Noi spunem că e cazul să iei o pauză și să încerci una dintre aceste tactici:

1. Menține-ți spatele drept
Timp estimat: o secundă
Presiunea pe care o simți în momentul în care ești încordat te face să-ți bagi capul între umeri. Sunt mari șansele ca umerii tăi să fie ridicați și încordați, iar tu nici să nu-ți dai seama. Dacă ții însă spatele drept, acest gest va transmite imediat un mesaj creierului, iar corpul tău va reacționa imediat: stres? Ce stres? Nu sunt încordat, uite ce poziție dreaptă am. Vei simți instantaneu schimbarea.

2. Mănâncă niște ciocolată neagră
Timp estimat: 30 de secunde
Impulsul de a ronțăi într-un moment presant este greu de stăpânit, așa că e bine să ai un pic de ciocolată aproape atunci când ești stresat. Și asta se datorează efectului pe care-l are serotonina asupra creierului. Ciocolata neagră are și mai puțin zahăr și mai mulți antioxidanți decât ciocolata cu lapte, iar asta îți va ajuta sistemul cardiovascular.

3. Bea o cană cu ceai
Timp estimat: 2 minute
Plantele din ceai conțin L-Teanină, un amino-acid demonstrat că îți va îmbunătăți starea de spirit. Chiar dacă efectele amino-acizilor se fac simțite abia după o jumătate de oră, simplul act de a sorbi dintr-o cană aburindă de ceai verde sau negru te va liniști imediat. Dacă ești sensibil la cafeină, încearcă ceaiul Rooibos sau pe cele de plante calmante.

4. Respiră adânc
Timp estimat: 3 minute
Anxietatea te obligă să respiri repede și superficial. Contracarează acest efect și încearcă să respiri calm, cu inspirații care să-ți umple pieptul și expirări lungi, care să-ți golească plămânii. Încearcă metoda 4-7-8: mai întâi închide ochii. Trage aer timp de 4 secunde (acest pas îți va umple partea de sus a pieptului cu aer și-ți va dilata abdomenul). Când ajungi să inspiri până la capăt, ține aerul acolo timp de șapte secunde. Apoi expiră ușor pe gură, timp de două ori mai mult decât ți-a luat să inspiri.

5. Fă o scurtă plimbare
Timp estimat: 5 minute
Nu numai că vei scăpa fizic de ceea ce te stresează, dar îți vei reduce și stările de anxietate printr-o plimbare de cinci minute. Încearcă să menții același ritm. Un studiu a relevat faptul că o plimbare într-un ritm de 6 kilometri/oră are efecte comparabile cu o sesiune de Tai-Chi (arte marțiale chinezești).

6. Ia ca atare starea de anxietate și folosește-o în favoarea, și nu împotriva ta
Acea energie negativă pe care o ai înainte de un eveniment este perfect naturală și la un moment dat era chiar esențială pentru supraviețuire. Lupta sau răspunsul în fața unei situații le-a oferit strămoșilor noștri vigilența de care aveau nevoie în fața unui pericol. E același reflex care te face să eviți o mașină care circulă cu mare viteză pe trecerea de pietoni. Dar e și ceea ce face să simți că inima o ia razna înainte de o întâlnire importantă. Mai degrabă decât să fugi de stres, invită-l la tine în suflet, valorifică-l și mergi în sala de întâlnire pregătit ca un boxeur care intră în ring.

Foto: www.outnow.ch

Alte articole
VREI SĂ FII LA CURENT CU TOATE NOUTĂŢILe GLAM?

Act cool. Be GLAMOUR! Da LIKE paginii GLAMOUR pe Facebook.

AM MAI SCRIS
DESPRE
Adaugă un comentariu