5 ritualuri pentru un somn profund și liniștit

Igiena somnului este foarte importantă pentru fiecare dintre noi. Fără o noapte liniștită de somn, ziua următoare va părea o cursă pierdută din start. Părul nu va sta bine, cafeaua nu va fi niciodată suficientă, starea de iritare va fi mereu prezentă, iar problemele din ziua respectivă vor rămâne, în cea mai mare parte a lor, nerezolvate. Tocmai din acest motiv considerăm că e important să respectăm câteva mici ritualuri în fiecare seară, înainte de a ne culca. Pentru ca somnul să fie profund și liniștit, mintea și corpul trebuie ajutate.

5 ritualuri pentru un somn profund și liniștit:

  1. Asigură-ți tot confortul în dormitor

Dormitorul tău trebuie să fie ultimul loc din casă în care confortul trebuie înlocuit de un spirit practic. Aici este locul unde uiți de toate problemele, aici cauți liniștea și din acest loc trebuie să vină cel mai mare val de emoție pozitivă. Tocmai din acest motiv, dormitorul trebuie să fie mereu proaspăt și parfumat. Umple patul cu perne de toate dimensiunile, dacă îți place să dormi înconjurată de ele și încearcă să-ți împrospătezi cât mai des starea de bine cu o astfel de lenjerie de pat elegantă, accesibilă și care va schimba și fața camerei tale preferate. Nu uita nici de detaliile care țin de igiena personală, un motiv în plus să cauți mereu să aduci un aer cât mai curat în dormitorul tău.

  1. Anihilează stresul

Un ceai înainte de a te culca te poate relaxa suficient încât somnul tău să fie mai odihnitor ca niciodată. Spre exemplu, ceaiul de mentă îți poate reduce stresul, ceaiul de tei te poate ajuta dacă ai tulburări de somn, iar ceaiul de floarea pasiunii te poate scăpa de insomnii. Fii totuși atentă atunci când îți alegi ceaiul, pentru că unele ar putea avea fix efectul opus și te-ar putea ține trează ore în șir.

  1. Reglează temperatura camerei

De multe ori avem imaginea unui somn într-o cabană, în mijlocul iernii, cu blănuri întinse peste tot, șemineul fierbinte și lemnele trosnind în foc și credem că cel mai plăcut somn vine într-o atmosferă călduroasă. Imaginea idilică s-ar putea să ne și păcălească. În realitate, este de recomandat ca temperatura în dormitor să nu fie foarte ridicată înainte de a ne culca, pentru că ne-ar putea provoca un somn foarte agitat.

  1. Un duș la timpul potrivit

Dușurile calde sunt recomandate de obicei dimineața, pentru acel plus de energie pe care îl dau de fiecare dată. Asta nu înseamnă că seara nu trebuie să apelăm la un duș, pentru igiena noastră și pentru efectul calmant și relaxant. Potrivit medicului Dianne Augelli de la Centrul de Medicină a Somnului din New York, seara, un duș ar trebui făcut cu o oră, o oră și jumătate înainte de a ne culca. Motivul este de a da posibilitatea organismului să se răcească puțin înainte de somn, altfel am putea petrece câteva ore întregi cu ochii pe pereți.

  1. Cum poți să ai un somn… parfum?

Aromele din dormitor ar putea fi o soluție pentru problemele cu somnul. Există câteva despre care specialiștii cred că pot calma destul un organism, pentru a se putea odihni peste noapte. Printre aromele recomandate se numără cea de levănțică, de mentă, lămâie, dar și rădăcina de valeriană.

Orice ai alege dintre aceste 5 mici sfaturi pentru un somn mai bun, trebuie mereu să te gândești că cel mai important aspect al unui somn sănătos este un mediu sănătos. Caută mereu ca lucrurile din jurul tău să fie curate și proaspete, pentru ca astfel să inducă o stare de relaxare corpului și minții tale. Mici trucuri de acest fel pot schimba complet o stare de spirit tensionată și te pot ajuta să găsești mult mai rapid soluții pentru problemele tale de peste zi.

Tu cum îți asiguri un somn profund și liniștitor în fiecare noapte?

Sursă foto: Shutterstock / Copyright Stokkete

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe glamour.ro