Povestea brandului Jolie: cosmetice 100% naturale, handmade și cruelty-free, cu un impact social pozitiv

Imaginile delicioase de pe conturile de social media ale brandului românesc Jolie ne-au atras cu siguranță atenția. Ne-au cucerit fotografiile cu produse cosmetice cu ingrediente naturale și handmade, dar și faptul că acestea nu sunt testate pe animale. Am vrut neapărat să aflăm povestea din spatele logo-ului, așa că le-am invitat pe Ioana Iordache și Roxana Samoilă să ne relateze cum a început totul.

Roxana Stoica (stânga) și Ioana Iordache (dreapta) ne-au spus povestea din spatele brandului Jolie
Roxana Samoilă (stânga) și Ioana Iordache (dreapta) ne-au spus povestea din spatele brandului Jolie

De la ce a pornit ideea Jolie?

Ideea Jolie a apărut extrem de natural, după aproape 10 ani de experiență în corporații. Credem că o bună parte dintre corporatiști au visat măcar o dată la antreprenoriat și în momentul de față din ce în ce mai mulți fac acest pas.

În cazul nostru, nevoile comune de independență, de a face o muncă cu sens, cu impact pozitiv în comunitate și în viața altor oameni s-au sincronizat foarte frumos și ne-au motivat să ne concentrăm toată energia pentru a ne atinge obiectivul.

Cu ce vă ocupați înainte de acest proiect?

Amândouă avem studii economice și am lucrat ca auditori interni. Marele avantaj al acestui job este expunerea pe care ți-o oferă. Interacționezi foarte mult cu oameni de diverse specializări, permanent ești nevoit să înțelegi cum funcționează diferite procese din companie, astfel încât să obții o imagine de ansamblu a întregului angrenaj. Este o meserie grea, dar din care poți învăța enorm. Credem că este o pregătire bună pentru un viitor antreprenor.

De ce ați ales produsele cosmetice?

Eram pe aceeași lungime de undă în privința alimentației, îngrijirii sănătoase, sportului. Foloseam produse de îngrijire naturale și le apreciam beneficiile.

În anul 2013 s-a întâmplat să vizităm un târg de profil, unde am avut ocazia să discutăm cu producători români de cosmetice și să cunoaștem mai bine piața. Ne-au plăcut oamenii și energia de acolo și am decis să încercăm. La început a fost ca o joacă. A fost fun și interesant să vedem ce poate ieși din mâinile noastre. Apoi am testat produsele pe prieteni și familie, le-au plăcut și lor și, ușor – ușor, am legalizat afacerea. Tot procesul acesta de documentare și definitivare a rețetelor, de testare pentru a ne asigura că au beneficiile dorite, a durat 3 ani.

Povestea brandului Jolie: cosmetice 100% naturale, handmade și cruelty-free, cu un impact social pozitiv
Povestea brandului Jolie: cosmetice 100% naturale, handmade și cruelty-free, cu un impact social pozitiv

Ce provocări ați întâmpinat pe parcurs?

În primul rând, tot ce înseamnă funcționarea în acord cu legislația în domeniu. Chiar și identificarea legislației aplicabile a fost o provocare. Am trimis adrese către diverse instituții publice, am apelat la cunoscuți, am contactat alți producători. Din păcate, lucrurile nu sunt foarte clare, am primit multe răspunsuri contradictorii și asta a întârziat procesul de înființare a firmei și a creat destul de multă frustrare.

Ar fi incorect însă să nu menționăm că am primit și ajutor, atât de la alți producători, cât și de la angajații instituțiilor publice.

O altă mare provocare a fost și este în continuare timpul. Amândouă aveam încă job când am început acest proiect, Roxana avea un băiețel de 1 an și jumătate la momentul respectiv, eu am născut între timp. O perioadă am fost nevoite să încetinim ritmul pentru că efectiv nu puteam face față. Acum lucrurile s-au mai stabilizat, însă este încă dificil. Este minunat că suntem împreună și încercăm să ne organizăm cât mai bine.

Ce ne puteți spune despre ingredientele produselor Jolie?

Toate ingredientele produselor Jolie sunt 100% naturale. Folosim uleiuri și unturi vegetale, ape florale, active cosmetice vegetale. Conservanții sunt naturali, de aici și termenul de valabilitate mult mai scurt decât al altor produse de pe piață. De asemenea, folosim uleiuri esențiale și nu adăugăm arome, parfumuri și coloranți sintetici.

Materiile prime sunt atent selectate, achiziționate din surse sigure și însoțite de certificate de calitate.

Cum sunt testate produsele înainte să ajungă în magazine?

Toate produsele Jolie sunt testate dermatologic, microbiologic și fizico-chimic, conform cerințelor legislației în vigoare. Aceste evaluări sunt efectuate de laboratoare acreditate, iar rezultatele se concretizează într-un Raport privind Siguranța Produsului Cosmetic.

Ce este important de menționat este faptul că testarea dermatologică se face pe subiecți umani. Produsul cosmetic se aplică pe pielea spatelui sau a antebrațului prin intermediul a doi plasturi. Activitatea iritativă a produsului este evaluată  la 30 de minute după aplicare și apoi la 48 de ore.

Povestea brandului Jolie: cosmetice 100% naturale, handmade și cruelty-free, cu un impact social pozitiv
Kit de relaxare cu produse cosmetice Jolie

Ce deosebește brandul Jolie de alte branduri din aceeași nișă?

Jolie este pentru noi mai mult decât o afacere, este și o modalitate de a avea un impact social pozitiv. Astfel, la finalul anului trecut am început un proiect cu Touched Romania, prin care donăm 5% din veniturile noastre pentru programele lor de sprijinire a femeilor abuzate și de prevenire a abandonului nou-născuților.

Nu aș vrea să sugerez prin aceasta că alți producători nu sunt implicați în proiecte sociale, dimpotrivă, cunosc destul de multe cazuri. Însă această componentă este extrem de importantă pentru noi, este, dacă vreți, o parte a fundației Jolie și unul dintre motivele care ne dau energie pentru a continua.

Care sunt planurile voastre de viitor, în ceea ce privește Jolie?

În primul rând, visăm la un showroom Jolie. Ne-am fi dorit să-l deschidem anul acesta, dar suntem nevoite să amânam puțin acest proiect. Ar fi un loc unde să putem organiza mici întâlniri, să oferim consultanță și să creăm soluții personalizate.

Lărgirea gamei de produse este un alt obiectiv pe care ni l-am propus. Cel mai probabil un prim pas în această direcție va fi o colecție de săpunuri. În același timp, încercăm cât de mult putem să ținem legătura cu clientele noastre și să aflăm ce produse noi își doresc.

Nu în ultimul rând, ne dorim ca Jolie să călătorească și în afara granițelor. Avem câteva idei în acest sens, care sperăm să se materializeze cât mai curând.

Povestea brandului Jolie: cosmetice 100% naturale, handmade și cruelty-free, cu un impact social pozitiv
Gomaj facial cu semințe de căpșune Jolie

Ce vă motivează să mergeți mai departe în acest proces?

De-a lungul celor doi ani de experiență cu Jolie, credem că menținerea motivației este una dintre cele mai mari provocări ale antreprenorului, mai ales la început de drum. Faptul că ne avem una pe cealaltă a contat enorm în momentele dificile de pe parcurs. Și putem spune că nu au fost puține.

Apoi bineînțeles, după cum spuneam și mai devreme, este proiectul Touched Romania. Oamenii de acolo au o sarcină extrem de grea și îsi fac munca cu o dedicare extraordinară, iar impactul asupra vieții unor oameni aparent pierduți, este remarcabil. Și pentru asta merită să te ridici când nu mai ai energie și să mai tragi puțin.

Și nu în ultimul rând, experiențele pozitive și încurajările primite de cei care folosesc produsele Jolie. În momentul în care produsul ieșit din mâinile tale aduce un beneficiu altcuiva, este clar că merită să continui.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe glamour.ro